>
you're reading...
Yeni Şafak

Fatma K. Barbarosoğlu: “Yahudiler Hitler Almanya’sında yaşadıklarını tekrar tekrar ısıtırken…”

Yahudiler millet olma bilincini kendi acıları üzerine bina ettiler

Yeni Şafak gazetesinde Fatma K. Barbarosoğlu yazdığı “Pera’da Chagall, bende soykırım izleri” başlıklı makalede; “Yahudi sanatçılardan başkalarının acılarına da duyarlı olmayı bekliyoruz. Çok şey mi bekliyoruz?!” diyerek Chagall’in sanatına politik islamcılık bulaştırdı. Alıntılar:
“[…] Ressamlığı ile Yahudiliği arasında doğrudan bir bağlantı kuruyor Chagall ve Yahudi olmasaydı belki de ressam olmayacağını söylüyor. Sergiyi gezerken Yahudi olmasaydı belki de zamana bu kadar direnemeyecekti diyorum. Nazi Almanya’sı resimlerini müzelerden sürgün etmeseydi uğruna bu kadar belgeseller çekilmeyecekti belki de.[…] Yahudiler Hitler Almanya’sında yaşadıklarını tekrar tekrar ısıtırken… Yanlış oldu ısıtmıyorlar aslında. Çünkü soğumasına asla izin vermediler. Onların acıları o kadar yalıtımı yüksek acılar ki hiç soğumuyor. Hiç eskimiyor.
1940’larda yaşananları biliyoruz. Dünyanın her yerinde eğitim gören her çocuk bir şekilde A. Frank’ın hatıra defterine muhatap olmuştur mesela. Almanya’da ise bu çocuklar, Alman, Türk, Yunan, Arap… Hiç fark etmez. A. Frank’ın hatıra defterinin en az üç versiyonunu okumak zorunda kalmışlardır hayata atılmak için kazanacakları son diplomaya kadar.
Yahudiler millet olma bilincini kendi acıları üzerine bina ettiler İsrail devletini kurarken. Tarihteki acılarını sanat üzerinden bu güne ait kılarken, bugün bir özne olarak yaptıkları vahşeti dünyanın algılamamasını sağlayan bir illüzyonu “başarı” ile temsil ediyorlar.
Berlin’in sokaklarında, evlerinin önlerinde o yıllarda orada yaşamış sonra da varlığından haber alınamamış Yahudiler; yerlere, duvarlara çakılmış plaketler eşliğinde unutulmaz kılınıyor.
Bu nasıl bir hafıza ve unutmamazlık oyunudur ki, elli atmış yıl önce yaşanan dün kadar yakın oluyor da, bugün Filistinli masumların bedeninde yaşananlar hiç kayıtlara girmeden unutuluyor.
Yahudi sanatçılardan başkalarının acılarına da duyarlı olmayı bekliyoruz.Çok şey mi bekliyoruz?![…]”

Reklamlar

Tartışma

9 thoughts on “Fatma K. Barbarosoğlu: “Yahudiler Hitler Almanya’sında yaşadıklarını tekrar tekrar ısıtırken…”

  1. yahu yukaridaki yaziya bak asagida yapilan yoruma bak. yukaridaki yaziyi okumamis bile, maksat yahudilere iki cift laf ta ben edeyim.

    Posted by tenenbaum | 13 Kasım 2009, 12:24 am
  2. kardesim burada konushan insanlarin kacininin agzindan avram, moshe, hashem vs. duydun?
    durup durup allah mohammed ivir zivir yazmanin geregi ne? oyle konusup kiraathanedeki arkadaslarini ikna edersin, daha inandirici olur. burada siyaset konusuluyor, durup durup allah kitap karistiriyorsun. mantikli soyleyececegin varsa soyle. bebekler zalimler siviller… copy paste ayni seyleri yazip yazip duruyorsun, argumaniniz yoksa kelam etmeyin. masum olan tek insan mohammed sav imis. yav ne teraneci adamsiniz? salom okuyormus bravo! sanki salomun siyasi bir durusu var, sanki karsit bir durumda. salom taraf degilki onu okuyan tarafli olsun. lisede ogrencilerin cikardigi mecmualar bile daha dolu salomdan.

    Posted by tenenbaum | 13 Kasım 2009, 12:21 am
  3. siz zulmü bırakmadığınız sürece tepki çekmeye devam edeceksiniz. trt ye tepki doğal ona bile tahammül edemediniz. o da dengelemek vs adına bi oyana bi buyana..tek taraflı olmasın diye şalom ve kehaber vs okuyorum yakup borakas bey çok kibar ve mutedil biri ama siz israil in her yaptığını savunma zorunda mısınız.. masum olan son insan MUHAMMED SAV idi ve vefat edeli çok zaman oldu herkes doğru da yapar yanlış ta..israil li yetkililer bile hatalarını kabul ederken siz hala masum diyorsunuz.. şaron un sonundan ibret alın.. ölüm elbet gelecek ama ne şekilde olacağı önemli olan.. allah sonumuzu hayretsin

    Posted by tamer sert | 12 Kasım 2009, 7:20 am
  4. Yazima cevap vermedin Tamer, kirik plak gibi filistin cocuklarindan bahsediyorsun. Yalan ve iftiraci bir basin varsa herseye inanmakla gunah isliyorsun. Turk basininda her zaman israeli cok cok kotu olarak gosteriyor, olmadik yalanlar yazarak halki dusmanliga itiyorlar. Sonucu ise sen oluyorsun, fazla birsey bilmeden suclamalarina devam eden bir kisi. Hic sordunmu Israel basinina veya okudunmu israel basinini degisik bir yorum almak icin?

    Senin bildigin dogrularini degistirmeye kuvvetim yok, ama bana lutfen acikla, nasil olurda filistinliler bile ofke kusuyor turk basinina? Belkide gercekten cok yalanlari var.

    Ne biliyorsun dusunmedigimizi? Hangi delillere basarak bu olaganustu dusuncelere hukum veriyorsun? Ben hic anlamadim Istanbuldaki mazlum cocuklarin konuyla ilgisini veya hic anlamiyorum neden sen Istanbuldaki mazlum cocuklara vaktini harcayacagina, yardim edecegine ve bagrina basacagina, baska milletlere dil uzattigini. ben senin yerinde olsam butun kuvvetimi ve enerjimi istanbul sokak cocuklarina harcardim, milyonlarcasi surunuyor Turkiyende, senin yerinde olsaydim atip tutmazdim bu kadar sacmaliklar . Vicdanini temizlemek istiyorsan cik sokaga bak goreceksin kac cocuk mazlum, zavalli ve yardima muhtac. Filistindekiler cocuklarda senin sokaganda yasayanlar tinercimi, veya serserimi? Git yardim et cocuklariniza, Allah seni daha cok sevecek internetten atip tutmakla vakit gecirecegine. Anlat bizede seninle gurur duyalim.

    Posted by Betty | 12 Kasım 2009, 6:23 am
  5. Tamer- Biz tahammul etmedik diye dizi kaldirilmadi , ama bu dizinin yapimcilari attilar filistinli kardeslerine kocaman iftiralar. Yani ,o kadar iftiralar ile doluyduki filistinliler bile utandilar. Sen utanmadinmi? Zannettin gerceklerimi yansitiyor o resimler. Sorun filistinlilere, ates puskuruyorlar Turkiyeye. Biz kizsak, neyse, onlari bu kadar kizdirmak sana yakisirmi?

    Bu nedenle sana her anlatilana her gosterilene inanma Turkiyede, yalanlar ve iftiralarla dolu. Dogru durust nefret etmenizi bile cok goruyorlar gazeteciler, haberleri nasil sisireceklerini bilmiyorlar, kendi kafalarinda en igrenc iftiralarla yazilmis yazilarda zannediyorlarki sadece yahudileri kizdiracaklar, o kadar dusuk kaliteli bu gazeteciler, kendi actiklari iftira cukurlarina kendileri bile dusuyorlar.

    Neden inanasin boyle abuk sabuk medyaya? Daha akilli islerin yokmu yapacak bos vakitlerinde, mesela akilli ve bagimsiz medya okumak gibi. Ve o medyada kimse yazmaz BINLERCE MAHLUK, ZULUM, BEDDUALAR – sadece gercekleri.

    Harcama genclik yillarini bu sacma sapan insanlarin yazilarina, beynini uyusturuyorlar. Bana bir zararin yok, senin beynin uyusacak, cabuk ihtiyarlayacaksin .

    Posted by Betty | 11 Kasım 2009, 7:00 pm
    • BENİ DÜŞÜNDÜĞÜN KADAR GAZZE DEKİ FİLİSTİNDEKİ ÇOCUKLARI DA DÜŞÜNSEN ÇOK DAHA SEVİNİRİM.. BEN BANA YETECEK KADAR YAŞADIM BU HAYATTA KAYBEDECEK Bİ ŞEYİM DE YOK.. BIRAKIN DA ORADAKİ ÇOCUKLARDA RAHATÇA YAŞASIN.. KENDİNİZE DÜŞMANLAR YETİŞTİRMEYİN.. SİZ BELKİ GEÇİCİ Bİ GALİBİYET ELDE EDEBİLİRSİNİZ AMA ÇOCUKLARINIZ ORADA HUZUR İÇİNDE YAŞAYAMAYACAK.. BARİ ONLARI DÜŞÜNÜN..İSTANBUL DA HERTÜRLÜ GÜZELLİK İÇİNDE YAŞAYAN VE YAŞAYACAK OLAN Bİ MAZLUM ÇOCUĞU ZORLA ÇATIŞMA SAHASINA ATIP HAYATINI ZEHİR ETMEK PEK DOĞRU Bİ DAVRANIŞ DEĞİL..

      Posted by tamer sert | 11 Kasım 2009, 9:43 pm
  6. trt nin ayrıkık taki bi kaç sahneye bile tahammül edemediniz.. bin beteri haber bültenlerinde yayınlandı.. şaron bak ne halde vahşeti işleyenler elbette acı içinde kıvranacak.. zalimden yana olmayın ki ateşş size de dokunmasın.. şaron bitkisel hayatta 2. yılında iken bi internet sitesinde ALLAH ın tüm yaptıklarının acısını yaşatmadan canını alma yorumunu gördüm sanıyorum allah o bacımızın dua sını kabul etmiş.. binlerce mahluk a hayat bahşeden yüce allah bi şaronu intikamlar alınana kadar yaşatır.. ahirette daha beterini görecek.. zulum kime yapılırsa yapılsın kim yaparsa yapsun zulum dür.. bu dünya nimetleri herkese yeter vahşete gerek yok..

    Posted by tamer sert | 10 Kasım 2009, 11:40 pm
  7. Tamamiyle bilgisizlikten kaynaklanan bir yazi.
    Hani her konuyu plastelina gibi alip istediginiz bicimde ortaya
    koymak mumkun.
    Israelde yapilmadik filim kalmadi bu konulari isleyen….
    Daha bu yil vizyona cikan Levanon filmi, Gecen sene oduller
    alan ve Turkiyenin de gordugu “Besir ile Vals” yine Turkiyede
    hem Ekim festivalinde hem TV de gosterilmis “Limon agaci”
    Bunlardan birkac ornek.
    Ama Fatma hanim bilmiyor bunlari….
    Nerden bilsin…
    Ona : Bir sanat yazisi yaz ama icinde Israel elestirisi olsun
    diyorlar o da yaziyor….

    Guzel gunler
    Yuda Siliki

    Posted by Yuda Siliki | 10 Kasım 2009, 8:10 am
  8. Koyver gitsin ne beklersin bu kultursuz zumreden ki ?

    degmez

    erroll

    Posted by Erroll Gelardin | 10 Kasım 2009, 7:47 am