>
you're reading...
Antisemitizm, Antisiyonizm, Medya

Erdoğan’nın eski danışmanı: “İsrail Filistin’de değil de İstanbul’da da kurulabilirdi” !..

necatcamurcu-2Erdoğan’nın eski danışmanı Kenan Çamurcu: “İsrail, işgal altındaki İstanbul topraklarının elimizden çalınmasıyla değil de daha Güney’deki topraklarımız çalınarak kuruldu diye mi daha anlayışlı olmalıyız?” dedi. Siyasilere “entelektüel muhalefeti” ile tanınan “Ortadoğu uzmanı” ve Erdoğan’ın bir dönem çalışma ekibinde yer alan Kenan Çamurcu HaberName ‘e verdiği röportajda “açık” konuştu. Çamurcu, son günlerde Karadeniz gezisine çıkan ve gittiği her yerde protesto edilen “İsrail Büyükelçisinin amacını” da açıkladı. Alıntılar:
“[…] İlginç biçimde Levy’nin Türkiye’deki Yahudi karşıtlığını dünyaya kanıtlamaya çalıştığı için bu gezisinin tam bir kışkırtma olduğu yorumları yapılıyor. Türkiye’nin İsrail’in denetimsiz ve kontrolsüz taşkınlıklarına yaptığı itirazların İslam dünyasında gördüğü hüsnü kabül belki de bu yolla telafi edilmek isteniyordur. Levy, temsil ettiği siyonist ideolojinin ve onun devletinin Türkiye’de ne kadar tepki çektiğini bilmiyor mu? Hele de böyle bir gerilim anında nereye gitse aynı tepkiyi görecekti. Zaten İsrail medyasında tepkiler “Trabzonvari” şeklinde nitelenerek dünyaya mesaj verilmiş oluyor. Demek ki Levy’nin gezisine yapılan yorumlar komploculuk değil, hakikati yansıtıyor büyük ölçüde. İsraillilerin anlaması gereken şey şu ki, Türkiye’de halkın çoğunluğu, Filistin’de İsrail adı altında bir devletin şaibeli biçimde kurulmasını Osmanlı imparatorluğunun zorbaca yıkılmasıya ilişkilendiriyor. Yani İsrail Filistin’de değil de İstanbul’da da kurulabilirdi. İşgal altındaki İstanbul, İngilizler tarafından Yahudilere verilebilir, Avrupa’daki Yahudiler de İstanbul’a göçerdi. Ha İstanbul’da, ha daha güneyde kurulmuş, ne farkeder? İsrail, işgal altındaki İstanbul topraklarının elimizden çalınmasıyla değil de daha güneydeki topraklarımız çalınarak kuruldu diye mi daha anlayışlı olmalıyız? Siyonistler zaman satın alma yöntemini uygulayarak 1948’deki emrivakinin unutulmasını umuyor. Hayır bu olmayacak! Ne 1948’de Filistinlilerin elinden topraklarının çalınması, ne de orada siyonist terör örgütlerinin etnik arındırma ve katliamlarla toprakları boşaltması asla unutulmayacak. Bu yasadışı süreç sonunda BM’deki bir emrivakiyle bir gecede icat edilen gecekondu devleti neden kabul etmek zorunda kalalım, bu sayfayı neden kapatalım. Karadeniz turu yapan Levy, bunların düşünüldüğü ve hatıraların asla unutulmadığı topraklarda dolaştığını bilmiyor mu?[…]”

Reklamlar

Tartışma

14 thoughts on “Erdoğan’nın eski danışmanı: “İsrail Filistin’de değil de İstanbul’da da kurulabilirdi” !..

  1. Gazzeye ilaç, gıda girmediğini kim söyledi? Burdaki basında göremezsiniz, ama Gazze’ye hergün en az 500 kamyon malzeme giriyor. Bunun dışında, çok önemli bir konu daha var. Gazze şeridinin güney sınırı Mısır iledir, İsrail ile değil. O sınır çok daha sıkı kapalı, biliyor musunuz? Neden acaba? Hamas’ın Mısır’da devletin başının belası olan Müslüman Kardeşler Örgütü’ne bağlı olması nedeniyle tabii. Açıkçası, Gazze’yi asıl boğan Mısır’dır. Mısır sınırından kuş bile geçmiyor. Neden onlara bir lafınız yok? Onlar müslüman da ondan, değil mi? Hadi, gidin Mısır Elçiliğinin önünde de gösteri yapın bakalım. Ama yapmazsınız. Yahudiye hakaret etmek çok daha kolay. Müslümanın Müslüman olmayan biri ile sorunu olduğunda Müslüman hep haklıdır sizce, durum ne olursa olsun. Ünlü 2 maddelik patron şartnamesini buraya da uyarlıyabiliriz size göre:
    Madde 1: Müslüman her zaman haklıdır.
    Madde 2: Müslümanın haklı olmaması durumunda Madde 1 geçerlidir.
    Siz bu kafa ve görüşle kör gibi davrandığınız ve düşündüğünüz sürece ben size ne anlatsam boş.
    Anne ve baba çocuğunu ateşe atmaz, doğru, ama Araplar sözkonusu olduğunda yanlış. Daha geçen gün gazetede okuduk, Taliban intihar bombacılarını nasıl buluyor ve hazırlıyor diye. Onu okuyun, çok şeyi anlarsınız.

    Posted by rıfat | 16 Kasım 2009, 10:58 am
  2. Israel devleti 1948 de , 2000 senelik gurbet yasamindan sonra , kuruldu.

    Israel devleti , kuruldu , yasiyor ve yasayacaktir.

    Bu yapiya barisla el uzatmak isteyenlerin eli kabullenecektir , dusmanca el uzatanlarin elleri kirilacaktir.

    Tamerler olsun , mehmetler ahmetler olsun , cikip bir seyler diyecektir,
    haricten gazel okuyacaklardir, okusunlar sabaha kadar…….

    Israel devleti kuruldu , yasiyor ve yasayacaktir.

    Dusmanca el uzatanlarin elleri kirilacaktir

    Posted by henry | 16 Kasım 2009, 12:27 am
  3. O senin modernlik anlayisina kalmis artik. Turkiye Cumhuriyeti kac yilinda kurulmus? Israil’den cok daha mi eski bir devlet? Neyle kurulmus? Filistinlileri kovdular diyorsun, Turkiye Cumhuriyeti aleviyi, ermeniyi, kurdu, yahudiyi, suryaniyi, katoligi, ortodoksu, yunani vs.yi kovup oradan kalan bosluga insa etmedi mi yapisini?
    Size gore Ingiltere kurdurdu Israili degil mi? Al dedi biz sizi cok seviyoruz, burayi da tepe tepe kullanin. Araplari da oldurmeyi unutmayin sakin mi dedi?
    Bolgede Ingilizlere isyani baslatan kimdir? Bu isyani bastirmak icin Ingilizler Araplara Yahudileri dogratmadi mi?
    Hebron, Safed, Tiberias katliamlarini duydun mu hic? Orada olenler coluk cocuk masum bebeler kadinlar degil miydi sizin kullanmayi sevdiginiz ajite tabirlerle?
    Bugun hala sen onu yaptin bunu yaptin benim cukum senden daha uzun muhabbeti yapmak faydasiz Tamer kardesim. Yahudinin de, Muslumanin da kokten dincisinin cani cehenneme. Umarim bagimsiz Filistin de kurulur, bagimsiz Gaza da kurulur, bagimsiz Kurdistan’da kurulur. Herkes mutlu olur. Baris icinde yasar.

    Posted by tenenbaum | 13 Kasım 2009, 4:00 pm
  4. Tamer Sert hala bize kendi kitabinin propagandasini yapmaya devam ediyor. Tarihi degistiremiyoruz diyorsun, tarihi ilkokul cocugu kadar bilmedigin ortada. Rifat Bey seni insandan sayip insan gibi cevap veriyor, sakin sakin, tarihi ornekler vererek, sen yine Allah Mohammed soyle dediydi de o yuzden boyleydide vs.

    Olaya tek tarafli yaklasildigi surece (yahudiler icin de gecerli bu, anlamazsin diye soyluyorum) bir cozume gidilmesi imkansiz. Olmer hukumeti bu konuda onemli yol katetmisti.

    Gaza’da devletleri olmasin mi diyorsun? Politikayi takip ettigin falan da yok. Sozlerinin zerre tutari yok. Gaza Strip’i kendi vatandasina zor kullanarak bosaltan kim? Ne oldu bosaltildiktan sonra? Arap kardeslerin Hamas’i iktidara getirdiler ezici cogunlukla, Gaza cephanelige donustu, oradan Israil’e saldirmaya basladilar.

    Her ulkede Tamer Sert gibi extreme insanlar var, olacaktir da ama bunlarin genel nufusa orani onemli o ulkenin yapisini anlamak icin. Israil’de muslumanlarin oldurulmesi caizdir (musluman tabiriyle) diyen din adamlari yok mu? Elbette var ama sayilari kactir? Bunlari izleyen insan sayisi kactir?

    Israil’de sagci veya solcu akli basinda sokaktaki adam, Bagimsiz bir Filistin devletini zaten destekliyor ama Gaza gibi teror yuvasi olup hergun roket yagdirmadikca.

    Tamer Sert sen bosver Yarushalayimi Tel Avivi, hic Bati Seria’ya gittin mi? Turkiye’den senin agizndan konusan insanlarin cogu daha Bati Seria ve Gaza’nin ayri toprak parcalari olduklarini bilmez, haritayi acip hayatinda bir kere bakmamistir. Ben gittim Bati Seria’ya . Fatah’in kolluk kuvvetlerinin maasini kim oduyor biliyor musun? O begenmediginiz Israil. Bati Seria’nin Turkiye’den bir farki yok. Buradan istedigin anlami cikar. Ister Turkiye Bati Seria kadar geri kalmis de ister Bati Seria Turkiye kadar gelismis de.

    Posted by tenenbaum | 13 Kasım 2009, 3:47 pm
    • sen kimsin ki beni insandan sayma hakkını kendinde görüyon.. amma da çok bilmişsin.. zaten sizi batıran bu kendini üstün görme hastalığı.. bana lutuf yapacağınıza gazze de kudus te yaşayanların mal mülk ve hayat hakkına saygılı ol.. devlet vs beni ilgilendirmiyor.. krallar değişti diye tapu lar değişmez.. zulum ebedi olmaz.. gelir bir selahattin i eyyübi yine.. haçlılar mı kaldı.. firavun un musa as a nankör dediğinde o başıma kaktığın nimet kavmimi köle edinmenden dir.. demişti.. bırakın filistini gazze yi onlar kendi polisinin maaşını verir.. dert etme biz göndeririz.. gölge etme başka ihsan istemeyiz… ölen her masum çocuk benim için aynıdır.. lakin anne baba çoluk çocugunu ateşe atmaz.. istanbulda polonya da huzur içinde yaşarken çoluk çocuğu çatışma bölgesine başka bir İNSAN ın malına mülküne işgalci olarak götürmekte pek aklı başında iş değil..giderken istanbul daki mallarınızı satıyorsunuz değil mi gidip orada bedava ya konmak adil mi.. satan varsa gidin satın alın.. yoksa da zorbalıkla oturup sonra da güleryüz beklemeyin.. miras kavgası yüzünden kardeş kardeşi öldürüyor.. malı uğruna nelri göze alıyorlar.. siz filistinlilerin babasını dedesini katledin çoluk çocuğu açlığa mahkum edin .. akrabalarını diyar diyar sürün vs vs sonra da güleryüz iyi komşuluk bekleyin.. o zaman nazilere niye güleryüz göstermediniz.. onları anlamaya çalışın.. gazze ye silah sokmayın ama gıda ilaç kalem çimento niye yasak.. o zaman gündelik yaşam diye bi şey olmaz.. öfke artar ve çatışmayı körükler..kudus ibrahim as. in şehri.. üç dinin kutsalı ibrahim as. gibi hepimizi birleştirmesi gerek ortak bi değer ken bunu çatışma sebebi yapmamak gerek..koşer gibi çok güzel bi sisteminiz var umarım faydalı işlerde hayır işlerde başarılı olursunuz..

      Posted by tamer sert | 14 Kasım 2009, 8:50 am
  5. Tamer Bey,

    Her şeyden önce yanıt verdiğiniz için teşekkür ederim. Filistinli dediğimiz insanlar her şeyden önce Araptır, ayrı bir etnik grup değil. Onlar işlerine gelince öyle, gelmeyince böyle derler. Ben en azından yahudilerin bir devleti olması görüşüne artık karşı çıkmadığınızı, ama bölgeyi paylaşmak ve Filistinlilere de devlet hakkı vermek gerektiğini düşündüğünüzü anladım sözlerinizden. Benim de görüşüm bu yönde, inanın İsraillilerin en %70’i de bu şekile düşünüyor. Sorun Filistinlilerin, özellikle Hamas destekçilerinin bunu kabul etmemesi. Bu dediğinizi onlar da kabul ettiğinde her şey çok farklı olur. Ama Hamas destekçileri olayı sadece dinsel açıdan görüyorlar. Kendileri müslüman oldukları için yönetim hakkını sadece onların olduğunu iddia ediyorlar. Sorun işte burda.
    Yahudileri tabii ki filistinliler dağıtmadı, ama bölgeyi de 1800’lerde boş bulup yerleştiler. Olay intikam meselesi değildir, yahudilerin eski ülkelerine dönüşüdür. Yahudilerin tarihte bağımsız devlet olarak yaşadığı tek yer burasıdır. Hatta, bölgenin Roma dönemindeki adı Judea’dır (yani Yahudistan). MS 70’teki isyan bastırılınca romalı ibreti alem için sürdü yahudileri. Bölgenin de adını değiştirerek Suria-Palestina yaptı. İşte Filistin adı Palestina’nın Arapçalaşmış şeklidir.
    Bir masum kişiyi öldüren tüm insanlığı öldürmüş sayılır diyorsunuz. Ne güzel. Yahudilerin de benzer bir deyişi vardır. Bir kişiyi kurtaran bütün insanlığı kurtarmış sayılır derler. Nedenini bir türlü anlayamıyorum, ama nedense sadece Filistinliler öldüklerinde ya da eziyet gördüklerinde mzlum sayılıyorlar. İsrail içinde alışveriş merkezleri, meydanlar, istasyonlar, otobüsler havaya uçurulduğundai ya da okul otobüsleri kaçırılıp içindeki küçücük çocuklar öldürüldüğünde onlar niye mazlum sayılmıyor? Üstelik bu olaylar işgalin başlangıcı sayılan 1967’den çok önce de vardı.

    Aynı devlet altında yaşandığı taktirde yahudilerin devleti olmuş olmaz. Niye İtalyanlar ile İspanyollar aynı devlet altında yaşamıyorlar? Üstelik hepsi katolik, din farklılıkları da yok. Haritaya bir göz atın, arapların kurmuş olduğu devletlerin hepsinin adında mutlaka Arap adı geçer. Ortak devlet kurulduğunda Arapların malum doğurganlık hızı ile kısa sürede çoğunluk olurlar. Demokratik açıdan sorun yok, ama Arap çoğunluğu ele geçirdi mi kesinlikle azınlığa eşit hak vermez ve mutlaka çoğunluğun kararıdır deyip devletin adını”Filistin Arap Cumhuriyeti” şekline sokar. Hamas kafası iktidardaysa tabii bu ad daha da başka olur. Yahudiler neden bir Arap devletinin azınlığı olsun yine?

    Dediğim gibi Arap kesimi İsrail’in varlığını kabulş ettiği ve bunu davranışlarıyla gösterdiği anda her şey değişir. Ama şimdilik bunu maalesef göremiyoruz.

    Posted by rıfat | 12 Kasım 2009, 11:20 am
    • filistin 1800 lerde boştu demek tutarsız.. tarihte birçok savaş sebebi olmuş ertafı mubarek olan kudus hiç bi zaman boş olmadı.. osmanlı hiç boş bırakır mı.. ingiliz eliyle boşaltıldı.. satmak istemeyenler göçe zorlandı 1. dünya savaşı osmanlı halifelik ve saltanat için yapılsı 2. sinde ise ingiltere ortamı hazırlayıp israili kurdurtmak için.. hitler de avrupa dan göçmek istemeyenleri filistine sürdü.. tarihi değiştiremeyiz.. osmanlı zamanında herkes kudus te özgürce yaşadı.. sınırları bilerek tabiki.. ibadethane lere saldıran müslüman olamaz.. mescid i aksa ve mubarek kudus te yaşayan ve yaşamak isteyen oranın binyıllık halkını göçe zorlayarak huzur gelmez..israil de osmanlı gibi herkesin kutsalına saygılı olabilseydi.. ama takdiri ilahi 3 dinin kutsalları birarada ve iç içe.. biri diğerinin hakkına saldırırsa ortalık kan gölüne dönüp taş taş üstünde kalmayacak.. umarım aklı selim galip gelecek osmanlı zamanında ki gibi saygı ve kutsallara hürmet hakim olacak..kimsenin mülkiyet hakkı gasbedilmeden birarada yaşayıp gidilebilir.. allah kudus e huzur versin..

      Posted by tamer sert | 12 Kasım 2009, 9:21 pm
      • Tamer Bey,

        Siz bu söylediklerinize kendiniz inanıyor musunuz gerçekten? Eğer öyleyse, İngilizlerin 1936 yılında devreye soktukları “Beyaz Kitap”tan haberiniz yok demektir. Filistin 1800’lerde boş değildi, yahudisi, müslüman arabı ve hıristiyanı vardı. Ama çoğunluğu müslüman değildi. Hatta Kanuni Sultan Süleyman’ın Kudüs’ü ziyaretinde yahudilere 3. Tapınak kurulabilir mesajı verdiği de söylenir. Şimdi siz kalkın Kanuni’nin müslüman olmadığını iddia edin de görelim bakalım.
        İngilizler İsrail Devletinin kurulması için elinden gelen her türlü engellemeyi yaptı, ama siz sadece Filistinlilerin iddialarına inanıyorsunuz, bu yüzden burda kanıtlar sunmaya çalışmayacağım. Daha farklı kaynaklara yöneldiğiniz taktirde doğru yanıtı siz kendiniz zaten bulacaksınız.
        Bir de müslümanlar ibadethanelere saldırmaz diyorsunuz. 1929 ve 1936 yıllarında Kudüs’te Arapların yaptığı neydi peki? Kudüs’ün eski kesimindeki ara sokaklarda bulunan sinagoglara saldıran, insanları öldüren ve cinsel organlarını keserek ağızlarına sokuşturan kimlerdi? Tevrat rulolarını parçalayarak yerlere atan ve üstlerine defi hacet edenler kimlerdi? Hepsi Arap ve müslümandı. Haa… ben onları müslümandan saymam derseniz olabilir. Ama kendileri bunu islam adına yaptıkalrını söylüyordu. Size mi inanayım, onlara mı, bilemiyorum.
        Kudüs’te islamın tabii ki izleri vardır ve korunmalıdır, aksini iddia eden yok. Ama yahudilerin de hakları var ve onlar da korunmalıdır. Kudüs eski kentte İslam ve islam tarihi müzesini kuranlar müslüman araplar değil yahudilerdir. Keşke bir yolunuz düşse de görseniz, harika bir müze ve müthiş de görsel. Özellikle Türk olarak gurur duyarsınız. Kudüs’te yahudilerin yaptıklarına dair söylenenlerin hiçbiri doğru değil. Turistik giriş kapısı dışında Harem-i Şerif’e giriş tamamen müslümanların kontrolü altındadır, gidin görün isterseniz. Onlar da müslüman olmayanı sokmazlar, Kuran’dan bir sure söylemenizi isterler girebilmeniz için. Devlet de hiç karışmaz onlara bu konuda. Ama onlar ağlama duvarında dua edenlerin kafalarına yukarıdan, yani Harem’i Şerif’ten kocaman taşlar atmakta hiç bir sakınca görmezler. Bunu önlemek için polis müdahale edince, İsrail polisi müslümanların ibadetini önlüyor diye yaygara koparıyorlar ve sizin gibi dini bütün müslümanları kandırıyorlar, uyanın artık.
        Kudüs’e huzur gelmesi isteniyorsa, sadece müslümanların değil, yahudilerin de hakları olduğu kabul edilmelidir. Şunu unutmayın, yahudiler için Kudüs sadece kutsal bir kent değildir, aynı zamanda eski devletlerinin başkentidir, yani tarihsel değeri vardır. Kudüs tarih boyunca İsrail Kırallığı dışında başka hiçbir devletin başkenti olmamıştır. İslam dünyası da buna saygı göstermelidir. Saygı görmek isteyen, kendi de saygı göstermeyi bilmelidir. Yoksa çıkıp, “ben kendi kutsal değerlerim için şehit olmaya hazırım” diyen birine “ama bu kent aynı zamanda başkaları için de kutsal, bu yüzden paylaşmanız gerekir” dendiğinde “başkalarının kutsal görmesi beni ilgilendirmez” şeklinde yanıt vererek sorun çözülmez. İslam dünyası “biz böyle diyoruz ve böyle olacak, aksi taktirde bu İslam dünyasına savaş ilan etmektir, bu durumda alışveriş merkezleriniz, istasyonlarınız, otobüsleriniz ve bebelerinizin havaya uçması haktır” dediği sürece alacağı tepki bu olacaktır. Kudüs’ü ilk kutsal ilan eden yahudilerdir. Kudüs’ün günümüzden 3000 yıl önce başkent olmuştur. Bu nedenle haklar tek taraflı değil, karşılıklı tanınmalıdır. Kudüs’e ancak o zaman barış ve huzur gelecektir. Yahudilerin sabah dualarını bitirdiği cümledekl gibi “Allah dünyayı barış ile kutsasın”

        Posted by rıfat | 13 Kasım 2009, 9:02 am
  6. Tamer Bey,

    Sözlerine söylenebilecek çok şey var aslında, ama gecenin bu saatinde gereksiz. Sadece şu soruyu sorayım, sizde yanıtı varsa dinlemekten memnun olurum: Neden her etnik grubun devlet hakkı var da yahudilerin yok sizce? Yahudiler çağlar durdukça dünyanın her yerinde azınlık olmak zorunda mıdır?

    Posted by rıfat | 11 Kasım 2009, 11:53 pm
    • sizi filistinliler mi dağıttı.. gidin intikamınızı size o zülmü reva görenlerden alın.. size zulum yapıldı diye sizde masum filistinlilere zulum hakkını nerden alıyorsunuz.. bir masum kişiyi öldüren tüm insanlığı öldürmüş gibidir..israil kuruldu bi devlet oldu ama tüm filistini kudus u işgal etmek doğru mu.. sürekli kudus ten göce zorlama gazze linin de devlet hakkı yok mu.. savaş ve intikam lara son verilip aynı devlette yaşayıp gidilir.. osmanlı da böyle bi sorun yoktu..

      Posted by tamer sert | 12 Kasım 2009, 7:05 am
  7. 2000 yıl öncesine gidelim biz de orta asya ya gidip hak iddia edelim yada bi yunan 560 yıl önceki dedesinin tarlası diye gelsin istanbulda burnumun dibine bitsinde bak bakalım başına neler geliyor..kudus ten evlerinden attığınız her masum aile müslüman-hiristiyan farketmez beddu ile gidiyor o evlerde nasıl oturabiliyorlar.. ağlayanın malı gülene hayretmez.. kaza yapan arabayı bile satın almak istemeyiz.. efendimiz sav biri devesine beddu edince onu salıverin beddu edilmiş bi şeyden zarar gelir buyurmuştur.. kendi rızası olmadan gasb edilen her hak sahibi deduua eder.. onun için korku içinde yaşamak zorunda kalacaklar.. istanbul da 6-7 eylül de rum lara yahudilere yapılan zulumler sizce normal bi şey mi.. naziler de dedelerinin mallarından sizi kovdu mu diyeceğiz.. her zulum zulumdur..

    Posted by tamer sert | 11 Kasım 2009, 10:25 pm
  8. Bunlar danışman falan değil,sadece birilerinin hoşuna giden sözler söyleyip para kotaran tipler,eyvallah kardeşim eleştir ”İsrail içerisinden de ciddi anlamda eleştirenler var hatta eski Sayaret Matkal üyeleri grup vs. kurmuştu diye okumuştum,yalnız her siyasi kriz de İsrail’e sarılmak nedendir?Siyasi kriz olur İsrail şunu yaptı,başka bir şey olur fi tarihinde söylenen bir sözü yeni gibi yutturmaya çalışırsınız.Türkmen bölgesinde patır patır patlamalar olur gık çıkmaz,Acaristan ”Gürcistan’da genelde Türklerin olduğu özerk bölge” halk açlıktan acayip zor durumdadır gık çıkmaz,Batı Trakya’da durum malum gık çıkmaz,hamas el fetih birbirinin gözünü çıkarır gık çıkmaz.

    Merak ediyorum bu danışmanlık ne menem bir şeymiş,zira burunlarının ucunu göremeyenler danışman oluyorsa biz de bir şeyler yaparız kanımca.

    Posted by Ali | 11 Kasım 2009, 10:18 pm
  9. Bu mantığa göre, T.C. Devleti’ni bölmek isteyenlere hak verilmiş olmaz mı? Öyle ya… Orta Asya’dan gelen Türklerin Anadolu’da, Avrupa’da ne işleri varmış diyenleri (soyadı gibi) Çamurcu haklı çıkarmış olmuyor mu?

    Dünyadaki devletlerin çoğu, bulundukları toprakları çeyizinde getirmedi.

    Posted by Mentes Azuz | 11 Kasım 2009, 2:58 pm
  10. Filistinli dedikleriniz oraya nasıl geldi? 1800’lerin başlarında Arap yarımadasından gelerek doldurdular bölgeyi. Bölge daha önce de işgaller gördü tarih boyunca, Osmanlı dahil. Yahudiler en azından oranın en eski halkıdır. Olay 2000 yıl önce topraklarından zorla kovulanların torunlarının torunlarının dedelerinin evlerine dönmeleridir. Yahudilerin başka yere, hele hele İstanbul’a yerleşmesi sözkonusu bile olamazdı. İngilizler kendilerine başka yerler de önermiş (örneğin Uganda), ama Yahudiler bunu reddetmiştir. Orda herkes işgalciydi, Romalı, Emevi, Memluk, Osmanlı, İngiliz. Tabii, birileri diyecek ki “müslüman işgalci olmaz, fetih hakkını kullanır”. Ben o hakkı kabul etmiyorum. Bölge eski ve gerçek sahiplerine geri dönmüştür, işte bu kadar. Neymiş, sayfayı neden kapatalımmış. Ne yapacaksınız, orduyu oraya gönderip yahudileri denize mi dökeceksiniz? 7 düvel denemiş 1948’de ve başaramamış. Hem şunu kabul edin artık. Bu yaptığınız gerçekten antisemitizmdir. Sakın “biz İsrail karşıtıyız, yahudi karşıtı değiliz” demeyin. Bu davranışlarınızla “yahudilerin kendi devletlerini kurma hakkı yoktur” demiş oluyorsunuz. Her etnik grubun (Fransız, Türk, İngiliz, Alman, Sırp, Yunan, Arap) kendi devletini kurma hakkı var ama yahudinin yoksa, bu ayrımcılık değil de nedir? Başka yerde kursun da diyemezsiniz, çünkü tarihte yahudi devleti orda kuruldu, arkeolojik kazılardan da gürül gürül bunun kanıtları bir bir çıkıyor. Bu kanıtlardan bir tanesi de İstanbul’daki Arkeoloji Müzesinde, gidin görün. Alpaslan Anadolu’ya girdiğinde fetih oluyor da, neden yahudiler eski topraklarına 2000 yıl sonra döndüklerinde işgal oluyor? İslamın bu konuda diğerlerine üstünlüğü var diyorsanız ben bunu kabul etmiyorum, islam dünyası dışındakiler de kabul etmiyorlar. Kendi kendinize oynayın o halde.

    Posted by rıfat | 11 Kasım 2009, 2:53 pm