>
you're reading...
Medya

Globes: “Türk basınında İsrailli şirket İMİ’nin tank modernizasyonu ihalesinde, tankları teslim etmediği uydurma haber”

Fethullahçı Türk medyasında İsrail şirketlerini asılsız şekilde karalama çabası bir ilk değil

Türkiye’de yayımlanan Zaman ve Bugün gazetelerinde İMİ’nin (İsrail Savunma Sanayii’) anlaşmaya uymadığı haberi, İsrail’in Globes ekonomi gazetesine yansıdı ve uydurma, karalama kampanyası olarak değerlendirildi. İbraniceden Rafael Sadi tercümesi ile alıntılar:
“Türk medyasında İMİ’nin tank modernizasyonu ihalesindeki şartlara uymadığı ve Ekim 2009’a kadar teslim etmesi gereken tankları teslim etmediği, yolundaki iddiasının yalan olduğunu belirmekte. Geçtiğimiz haftalarda Sanayii bakanı ile birlikte Türkiye’ye giden ve Türkiye ile İsrail arasındaki resmi görüşmelere katılan bir yetkilinin bildirdiğine göre, Türk ordusundaki yüksek rütbelilerince, tank yenileme projesinin çok başarılı ve müşteri taleplerine yerinde cevap veren bir çalışma olduğunun beyan edildiğini vurguladıklarını söyledi.
Sadece bir hafta önce Sanayii ve Ticaret Bakanı Binyamin Ben Eliyezer başkanlığındaki resmi İsrail heyeti, Türkiye’den olumlu olarak değerlendirilen bir geziden dönmüş ve son aylarda canlanan ilişkilerin yeniden rayına oturduğu mesajını vermişti.
Buna rağmen Türkiye’de, halen iki ülke arasındaki ilişkileri bozmaya yönelik niyetler mevcut. Türk gazetesi TODAY ZAMAN’nın İnternet baskısının karalama kampanyasıyla hedef aldığı İsrailli şirket, suçlamaları kesinlikle red etti.
TODAY ZAMAN aslında Bugün gazetesinden alıntı yaparak, İsrailli şirket İMİ’ın tank modernizasyonu ihalesinde başarısız oldugunu ve tankları teslim etmediğini haber yaptı. Bu iddialara göre tankların tamamı, son teslim tarihi olduğu vurgulanan, sözde taraflar arasında anlaşılan Ekım 2009 sonuna kadar, teslim edllememiştir denmekte. Turk yayın organının iddiasına göre, tamamı yenilenmesi gereken 170 adet M60 tankının teslim edilmedi.
Ancak resmi ziyaret heyetinde olan bir yetkiliye göre, geçen haftaki görüşmeler sırasında Türk ordusunun önde gelen yetkilileri ve yüksek rütbeli subayları, bu tankların yenilenmesi projesinin çok başarılı ve takdire şayan bir çalışma oldugunu belirttiklerini aktardı. Türk subaylarına göre bu proje ile İsrail şirketi müşteri taleplerini tatmin edici seviyede hizmet verdi. Tank modernizasyonunu üstelenen ve İsrail ordusunun şirketi olan İMİ yetkilileri ise, Zaman gazetesinin ve Today Zaman İnternet baskısının, kendilerince tanındığını ve yayınlarının gerçekle hiç bir alakası olmadığını ve sürekli ve programlı bir şekilde Antisiyonist yayın yapmak amacı güttüklerini vurguladı.
Hatırlatmak gerekirse söz konusu ihale, 1960 senesınde üretilmiş olan 170 adet M60 Türk tankının modernizasyonunu, tanesi 4 milyon dolardan, toplam 687.5 mılyon dolarlık bir projeyi kapsıyor. İMİ tarafından yapılan açıklamada, bu eski tankların modernizasyonu tankları tamamen yenileyen ve İsrail’in en önemli tankı olan MERKAVA Model no.4’le eşdeğer bir tank ortaya çıkaracak seviyede.
BU aslında Türkler açısından oldukça tasaruflu bir proje oldu. Zira benzer özelliklere sahip bir tank alımı bundan çok daha fazlaya mal olurdu. Bu tür yayınların ardındaki neden böylesi bir ihaleyi kazanan şirketin Türk değilde İsrail şirketi olmasından kaynaklanan kızgınlık.
Oysa küçük bir bölümü bile olsa bu tankın bir kısmı bir Türk şirketince imal edildi.Şirketin adı ise ASELSAN’dır. Bugün gazetesinin yayınına göre “bu proje M.A. isimli bir Türk şirketince çok daha ucuza yaptırılabilirdi”, denmekte.
Makalede aynı zamanda MHP partisi temsilcisi, bir milletvekilinden de söz edilmekte. Milli Hareket Partisi milletvekili olan Erdal Sipahi’nin ifadesine göre bu ihalenin İsrail firması İMİ’ye verilmemesi gerekirdi, çünkü bu şirketin tank modernizasyonu konusunda tecrübesi yoktu denmekte. Aynı milletvekili yeni tank almanın daha mantıklı olduğunu da beyan etmekte. Türk gazetesinin yayınına göre bu proje IMI şirketini iflastan kurtarmış, zira 2001 yılında İsrail Maliye bakanı bu şirketin devlet hazinesine yük olduğu gerekçesi ile kapatılması gerektiğini beyan etmişti denmekte.
Bu gazetenin İsrail şirketlerini asılsız bir şekilde karalama çabası ilki değil.Yazdıkları her seferinde İsrail tarafından kesinlikle yalanlanmakta. Aynı yayın organı Mayıs ayında Israil havacılık şirketi IAI’ın 187 milyon dolarlık insansız hava aracları ihalesinde başarısız olduğunu da yaymış ve bu uydurma haber İsrailli şirket tarafından yalanlanmıştı.

MSB GENEL SEKRETERLİĞİ M60 TANK MODERNİZASYONU İLE İLGİLİ BASIN AÇIKLAMASI

Reklamlar

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Yorumunuz

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

RSS Hertür Kültür

  • Dev şirket uyardı: Ticaret savaşlarının bedeli ağır olacak 18 Kasım 2018
  • ABD’de müşterilere yüz tanıma ile alışveriş dönemi 18 Kasım 2018
  • Irak'ta bombalı saldırı: 2 ölü, 17 yaralı 18 Kasım 2018
  • Dedesinin vasiyetini gerçekleştirdi, madalya aldı 18 Kasım 2018
  • Başkan Erkoç hizmetleri ve projeleri anlattı 18 Kasım 2018
  • Son Dakika... Afrin'de operasyon 18 Kasım 2018
  • Jandarma önünde drift attı, faturası ağır oldu 18 Kasım 2018

Stats

Reklamlar