>
you're reading...
Akşam

Taraf Gazetesi yazarı Rasim Ozan Kütahyalı: “Yahudi düşmanlığıyla mücadele edilmeli. Yahudi yurttaşlarımız haklı olarak rahatsız”

İsrail yalnızlaşmış bir devlet. İsrail'in çok güçlü devlet olduğu lafı palavra

Akşam gazetesinden Ahu Şentürk’ün sorularına samimiyetle cevap veren Taraf yazarı Rasim Ozan Kütahyalı, Türkiye’nin en genç ve iddialı köşe yazarlarından biri. Sıradışı, dikbaşlı… Can güvenliğinden şüphe duyduğunu söylese de sert açıklamalar yapmaktan çekinmiyor. Alıntılar:
“[…] – AK Parti’nin İsrail politikasını nasıl değerlendiriyorsun? Son krizi de göz önünde bulundurursak, İsrail, Başbakan Erdoğan’a ‘yeter’ mi diyor?
İsrail yalnızlaşmış bir devlet. İsrail’in çok güçlü devlet olduğu lafı palavra. İsrail aksine güçsüzleşme psikozunu yaşıyor. Ben İsrail’e üzüldüm. Çok komik bir hareketti. Türkiye doğru yolda, kendinden emin davranmaya devam etmeli. Fakat içeride Yahudi düşmanlığıyla da mücadele edilmeli. Yahudi yurttaşlarımız haklı olarak rahatsız.
– O zaman neden Arap ülkeleriyle flört halinde AK Parti? Sanki Ortadoğu’da güç kazanmamızı Arap ülkeleri çok istermiş gibi!
Ben şöyle düşünüyorum; Türkiye hem Arap dünyasında hem İslam dünyasında aktör oldu AK Parti ile birlikte. Batı’dan da kopmadı. Tam aksine Batı’yla da yakınlaştı. Yani Batılı devletler ailesinin bir üyesi olarak Ortadoğu’ya yaklaştı. Arap dünyasının rol modeli Chavez mi olacak? Tayyip Erdoğan mı olacak? Chavez totaliter bir diktatör. Her onurlu, özgürlükçü-solcu Chavez’e muhalif olmalı. Arap dünyası için doğru rol model Erdoğan’dır…
– Sana göre, rol modelliğin altından kalkabilecek özelliklere sahip bir Başbakanımız var mı?
Arap dünyasının sokaklarında Tayyip Erdoğan efsanesi var.
– Davos sağ olsun!
Yok. 3-4 senedir var. 1 Mart ‘tan beri.
– Tezkereyi Meclis reddetti, Erdoğan değil ki?
Aslında bir şey yapmadı ama şans ona döndü. 1 Mart’tan beri böyle durum var. Türkiye zaten bir insanlık vicdanıyla o coğrafyaya yaklaşmalı. Çıkar değildir her şey. Dünyanın bütün problemli coğrafyalarında Türkiye aktif olsa keşke. Öyle bir Türkiye rüyam var benim! El Beşir konusunda hükümetin tavrı çok yanlış ama, onu da söyleyeyim…”
Rasim Ozan Kütahyalı | HaberTürk Söz Sende / Balçiçek Pamir 23.09.2009

Reklamlar

Tartışma

8 thoughts on “Taraf Gazetesi yazarı Rasim Ozan Kütahyalı: “Yahudi düşmanlığıyla mücadele edilmeli. Yahudi yurttaşlarımız haklı olarak rahatsız”

  1. Israil türkıyeye kafa tutarak dıger ıslam ulkelerıne gozdagı vermeye calısıyo bakın ben turkıyeye bıle kafa tutuyorum sızlere neler yaparım demek ıstıyo

    Posted by Aydın | 23 Eylül 2010, 10:40 pm
    • Aydın kardeşim, de hele… İsrail size göreTürkiye’ye kafa tutuyorda, Mısır ve Ürdün’e gibi İslam ülkelerine niye kafa tutmuyor ve/veya gözdağı vermiyor?.

      Posted by Mine Gomez | 25 Eylül 2010, 11:03 am
  2. Israılın yardım gemımıze vurmasının amacı savas cıkarmaktı cünkü bu bir savas nedenıydi eskıden olsa hükümetımıze bu olayı unutturmak ıstıyorlar unutmaz bu hukumet goruceksınız

    Posted by Aydın | 23 Eylül 2010, 10:11 pm
  3. Ozan kütahyalı kardesımı desteklıyorum candan allaha emanet olsun .İsraile helal olsun dıyorum bukadar muslumanın oldugugu bır bolgede bu kadar rahatlıkla adam öldürüyosa ve yanına kar kalıyosa bunun tek suclusu bızlerız cünkü iyiler kötüler kadar cesaretlı olmadıgı surece veya bana dokunmayan ısraıl bın yıl yasasın dersek ıste ozaman asla ısraıl durmaz

    Posted by Aydın | 23 Eylül 2010, 9:55 pm
  4. büğün eve geldimki gappiyi açtimkine ne görim birde bahtim içerde bir hirkiz çuhti. Ula didim sen kemsiniz didim
    Ula didi bana didi hırkız didi hemen didi git didi yohsam didi polis çığıreceyim didi
    Ula bahtim hırkız puçah çuhardi
    hele odunu gaptım çaldim ki gafasinde güzünde, wuallah dabanlarinde giççinde vure vure gaçti puliz onde yahaladi mapusa atti.
    hele ben halda hammal yapiyore, ama hırkızın ahrabaleri hala bene hırkız diyore.
    anlayane sivrisinek gonçerto diyore
    anlamayene dop patlase az diyore

    Posted by srulik | 3 Mayıs 2010, 11:52 pm
  5. Ismail adiyla yazan okuyucunun unuttugu veya beyni Arap sabunu ile yikandigindan bilmedigi bazi gercekler var. Onlarda soyle; 62 yasindaki Israil devleti bugune kadar 7 savas gecirdi. 1948 deki bagimsizlik savasinda adi sani olmayan, esamesi duyulmayan Filistin diye bir olgu yoktu. Ama masallah, Lubnan’dan basliyarak, Irak, Suriye, Urdun, Misir gibi devletlerle topyekun savasti. Savaslarinin cogunda sinir komsulari Suriye, Urdun, Misir disinda diger Araplarin ordulari ile savasti.
    Mine

    Posted by Mine Gomez | 2 Mayıs 2010, 1:53 pm
  6. Allahın izni ile çok yakında iran israil ile abd yi yok edecek bunu israilde abd çok iyi biliyor abd israilin gücü ancak ırak filistin afganistan gibi güçsüz devletlere yeter gelsinde iran gibi bir devletle savaşsın isarail iran karşsında aciz kalıyor

    KeHaber Notu: Dini inanç perdesi ardında başka ülkelerin haritadan silinmesine ve insanlarının yok edilmesine fetva çıkarmak, yobazlıktan da öte totaliter ırkçı dehşet.
    Bunları bir düşünce, bir inanç şeklinde ifade edebilmek sadece cehaletin ifedesi değil günümüz Türkiye’sinde dinden ırak “Polirtk İslam” ideolojisinin insanlarımızın kafalarında yarattığı hasarları dq gösteriyor. Devletler arasında yer alabilecek ihtilafları futbol maçı gibi görmek ise acizlik.

    Posted by ismail | 23 Nisan 2010, 6:57 pm
    • Bence İşgal devleti yahudilerin en büyük düşmanlığı yapmaktadır çönkü yahudilik bir ırk değil bir dindir ve dünyanın hiç bir yerinde tek dine ait bir ülke yoktür ve İsrail işgal devleti Filistinlileri kendi yaşadıkları topraklardan savaşla ve saldırılarla çıkararak ve aynı zamanda yahudilerin adına konuşması dünyadeki yahudilere karşı olan haksız nefret ve kini artırdı onun için yahudilerin tek çağrısı haksiz yere başkaların toprakların üstünde korulmuş bu zalim yapının ortadan kalkmasıdır .

      Posted by Filistinli Mahir | 3 Mayıs 2010, 9:00 am