>
you're reading...
Ortadoğu Haber Ajansı

İHH Krizi: Mavi Marmara’da ortaya çıkan silahlar

Reklamlar

Tartışma

14 thoughts on “İHH Krizi: Mavi Marmara’da ortaya çıkan silahlar

  1. Ne isi vardi Turklerin orada?

    Posted by John | 10 Mart 2011, 5:49 am
  2. Salih Bey,
    Burada sallapati, ılkokul kitaplarından konuşan yok. Tam tersine bir çok kaynaktan bilgi getirenler var. İngilizceniz yoksa özetliyorum:
    Osmanlıdan amaçlarına destek görmeyen Şerif Hüseyin Ingilizlerle işbirliği yaparak Osmanlı ordusuna kendisine İngilizler tarafından vaad edilen Arap kırallığını kurabilmek için taarruz etmiştir.
    Kaynak herkesin okuyabileceği Wikipediadır. İsterseniz propaganda veya palavra deyip geçebilirsiniz. Bu Arap harekatının bir kısmı beklenmedik yer ve şekilde yapıldığından dolayı ‘arkadan vurma’ tabiri kullanılmaktadır. Eminim ki Ankarada Harb Okulu bunu tasdik eder! Aslında en önemli konu Müslüman ve Sünni Arapların gene Müslüman ve Sünni Osmanlılara karşı savaşmasıdır.

    Arabs fighting against the Ottoman Army, at the side of the British, a summarized introduction:
    “Because of repression by the Turks and their Central Powers allies, Grand Sharif Hussein, as the head of the Arab nationalists, entered into an alliance with the United Kingdom and France against the Ottomans sometime around 8 June 1916, the actual date being somewhat uncertain. This alliance was facilitated by the services of a mysterious young Arab officer in the Ottoman army named Muhammed Sharif al-Faruqi.[2]
    Hussein had about 50,000 men under arms, but fewer than 10,000 had rifles.[3] Evidence that the Ottoman government was planning to depose him at the end of the war led him to an exchange of letters with British High Commissioner Henry McMahon which convinced him that his assistance on the side of the Triple Entente would be rewarded by an Arab empire encompassing the entire span between Egypt and Persia, with the exception of imperial possessions and interests in Kuwait, Aden, and the Syrian coast. French and British naval forces had cleared the Red Sea of Ottoman gunboats early in the war.[4] The port of Jidda was attacked by 3500 Arabs on 10 June 1916 with the assistance of bombardment by British warships and seaplanes.[3] The Ottoman garrison surrendered on 16 June.[3] By the end of September 1916 Arab armies had taken the coastal cities of Rabegh, Yenbo, Qunfida, and 6000 Ottoman prisoners with the assistance of the Royal Navy.[3] Fifteen thousand well-armed Ottoman troops remained in the Hejaz.[3] However, a direct attack on Medina in October resulted in a bloody repulse of the Arab forces.”

    Posted by Ishak Haskiya | 4 Haziran 2010, 8:14 am
    • Böyle bir gerçek var ancak sebebi, ittihat terakkidir.peki madem bu kadar arapların bizi(osmanlıyı şimdiki türkiyeyi) arkadan vurduğunu söylüyorsunuz, israilin büyük israil haritasının içinde türkiye yok mu?ve sizin de büyük israil hayaliniz yok mu?madem türkiyenin çıkarlarını düşünüyoruz şimdiye gelelim diyorum yani.

      Posted by Salih Kiper | 7 Haziran 2010, 7:33 am
      • Salih bey,
        Kusura bakmayın. Yorumunuza bugün tesadüfen rastgeldim (Türkçemiz ne hoş dildir değil mi?). İlahi Salih bey, büyük İsrail diye tabir edilen kocakarı masalının ciddi bir münazarada ne işi var? Ne münasebet? Hadi biraz daha efsane canavarı Gülyabanın da yahudi olduğu ortaya sürülecek!
        Hay hay! Şimdiye gelelim! İsrailin istediği West Bank tabir edilen kısımda, 1,5 milyon arabın İsrailde yaşadığı gibi, ayni nisbette yahudinin bizim Cudea ve Samarya dediğimiz yerde yaşamasıdır. Ortamızda veya yanımızda yaşayan arapların kendi şehir ve kasabalarında sulh, rahat ve sefa içinde yaşamasından başka bir arzumuz yok! Karadenizli Diyojenin, Büyük İskendere dediği ‘Gölge etme, başka ihsan istemem’ sözü gibi! Peri masallarının yeri çocukların kulaklarıdır. Hitler de yahudiymiş, duydunuz mu? Nereden çıkıyor bu konspirasyon ve entrika teorileri?
        Bilmek isterseniz, babam onbaşı olarak Osmanlı ordusunda İngilizlere karşı yanında Osmanlı vatandaşı olan Iraklı Şii araplarla beraber savaştı!

        Posted by Ishak Haskiya | 10 Mart 2011, 11:00 am
    • bakın ishak bey sizin de ifade ettiğiniz gibi bir kısım arap kabile reislerininin (şerif hüseyin gibi ) ingilizlerle işbirliği içinde osmanlıya karşı bir ihanetini tüm arap halkına mal etmek biraz insafsızlık olmuyor mu? ingilizlerin oyununa gelmiş bir grup tüm arap alemini temsil edemez. bu sadece bizi din kardeşlerimizden ayırmak için bilinçli olarak tezgahlanmış ve propagandası yapılmış bir oyundur…

      Posted by ismail nur | 24 Haziran 2010, 6:18 am
      • İsmail Bey,
        Asyada koskocaman 3 Türk devletini, Hazar Hanlığı bir,
        Göktürk hanlığı iki ve Turgeş hanlığı üç, 643 ıla 738 yılları arasında ortadan kaldıran bugün din kardeşlerimiz dediğiniz istilacı araplardır.
        Din kardeşliği düşmanlığı önleyen bir unsur değildir. Avrupa tarihi bunu destekleyen en yakın ve en korkunç örnektir. Cevabım geç kaldı, kusura bakmayın. Yorumunuzu bugün gördüm. Hoşça kalın!

        Posted by Ishak Haskiya | 10 Mart 2011, 11:11 am
  3. hatta çocukların oynadığı misketlerde misket bombası. yabancı değilsiniz yani. ama sizinkiler kadar etkili değil

    Posted by fethi | 1 Haziran 2010, 11:25 pm
  4. Hiç kimsenin dokanmadığı bir mevzuda sual açıyorum:
    İsrailden Gazzeye 23 Mayıs ila 27 Mayıs arasında 16375 ton geçerken, neden Cumhuriyet Mısr Al Arabiye, yani Mısır, Gazze sınırında kuş bile uçurtmuyor?

    Posted by Ishak Haskiya | 1 Haziran 2010, 10:48 am
    • Bu habere kıçımla gülüyorum.Yalancılar.Kendiniz çalın kendiniz oynayın bakalım.Senin soruna gelince, meseleyle alakasız şeyler söylüyorsun.Bu bilgiyle, geminin alıkonması, insanların öldürülmesiyle ne alakası var?İnsanlar kardeşlerine yardım etmek istediler o kadar.Mısır yönetimi de sizin köpeğiniz zaten.Valla helal olsun, tüm ortadoğu yönetimleri sizin ve efendiniz amerikanın köpeği.Ama bekleyin bakalım, çok farklı bir süreçten geçiyoruz, bakalım günler aylar yıllar ne getirecek.

      Posted by Salih Kiper | 1 Haziran 2010, 1:11 pm
      • Siz sorunun tümünü görmek istemiyorsunuz! Olay bu: Israıl düşmanı olan Gazzeye yardım ediyor, Mısır hiç birşey yapmıyor.

        Posted by Ishak Haskiya | 1 Haziran 2010, 2:53 pm
      • Sayın Kiper,
        Kim kimin kardeşi?. 1.dünya savaşında bizleri arkadan vuran, Kıbrıs konusunda BM toplantılarında ve oylamalarında daima Türkiye aleyhinde oy kullanan Arapları ben kardeş olarak görmüyorum. Afganistan, Pakistan, Somali, Irak’ta hergün birbirini bogazlıyan Müslümanlar var. Onlara ne yardım yapılıyor?.

        Posted by Mine Gomez | 2 Haziran 2010, 1:40 pm
      • Sayın Gomez,
        Arkadan vurmadılar, bu klişeleşmiş bir yanlış, ittihatterakkinin zulümlerinden dolayı, isyan ettiler, artık osmanlı eski osmanlı değildi.tarih bilgimizi ilkokul kitaplarından alırsak tabi araplar bzi arkadan vurdu bilirsiniz.aynı ilkokul tarih kitaplarında vahdettine hain diyorlardı, ecevit çıktı hain değildi dedi, ecevite osmanlıcı hilafetçi değil, tarih tahriftir derler. sadece filistine değil, afganistan, pakistan vs. dahil 100ün üzerinde ülkeye yardım götürüyor.gördüğünüz gibi demek ki sallapati konuşmamak gerekiyor.

        Posted by Salih Kiğer | 3 Haziran 2010, 2:42 pm
  5. Hem biliniyordu, hem de bekleniyordu…maalesef!

    Posted by Ishak Haskiya | 1 Haziran 2010, 7:44 am