>
you're reading...
Akşam

İHH Krizi: Türkiye nasıl bir felakete sürükleniyor…

Türkiye nereye gidiyor? Cevap net

Akşam yazarı Oray Eğin, İHH’nin önderliğinde Gazze’ye giden Mavi Marmara gemisi örganizatörlerinir eleştirdi. Türkiye’de şeriat isteyen yüzde 10 oy oranına sahip bir kesimin yürüttüğü bir organize olduğunu ve bu insanların evinde Türk bayrağından çok Filistin bayrağı olduğunu belirten Oray Türkiye’nin dünyadaki konumunu sarsılıdığını söylüyor. Alıntılar:
“Türkiye’de şeriat özlemiyle yanıp tutuşan, dün ve önceki gün pek çoğunu sokaklarda gördüğümüz, neredeyse yüzde 10 oy oranı oluşturan bir kitle var. Evlerinde Türk bayrağından çok Filistin bayrağının hazır bulunduğu anlaşılan bu insanların oyunu elde tutmak için koskoca bir ülkenin dış politikası yeniden tasarlanıyor. Türkiye’nin ekseni değiştiriliyor, dünyadaki yeri yeniden konumlandırılıyor.
Daha da kötüsüÖ Evvelden Deniz Feneri’yle cepleri soyulan bu yüzde 10’luk oy potansiyeli, daha önceki sabah İnsani Yardım Vakfı gibi tartışmalı, şaibeli bir vakıf tarafından göz göre göre ölüme gönderildi. Kahramanlık masallarıyla kandırıldılar, kandırılmaya devam ediyorlar. Daha da kötüsü şimdi ölüme gönderilenlerin üzerlerinden siyaset yapılıyor.
İsrail’in yaptığının kabul edilebilir bir tarafı yok. Ama bu vakfın, bu vakfa alkış tutanların da özrü yok.
En temel görevi vatandaşlarının can güvenliğini korumak olan devlet, vatandaşlarını uyarmıyor, onların gitmelerini engellemiyor. Kendi sorumluluğu hakkında hiçbir şey demeyen, kendi vatandaşından özür dileyemeyen devlet, Batılı ağabeylerinin izin verdiği ölçüde içi boş, bildik nefret söylemleriyle İsrail’e saldırıyor şimdi, İsrail’e saldırarak oy avcılığı yapıyor. Amaç zulüm gören Müslümanlara yardım eli uzatmak mı: Türkiye zulüm gören başka Müslümanların davasını neden bu kadar sahiplenmiyor, mesela şeriat altında yaşayan İranlıların haklarını aramıyor da kendisini Gazze kahramanı yapmaya çalışıyor… Sormayalım mı?
Bunun adı Müslüman dayanışması, ya da insani duyarlılık değil. Düpedüz oy avcılığı, yüzde 10’a göz kırpmaktır. Başka Müslüman ülkeler, Arap dünyası neden İsrail-Filistin kavgasında böylesi taraf olmuyor da Türkiye kendisini ortalığa atıyor; Mısır bile mesafeliyken..[…]Bu Ortadoğu bataklığının sonunda felaket var. Bir yandan kendi topraklarımızda savaşırken, bir yandan başkasının savaşına taraf olmanın bedelini ödeyen yine bizler olacağız.”  Tamamını okumak için  tıklayın:  Akşam gazetesi

Reklamlar

Tartışma

İHH Krizi: Türkiye nasıl bir felakete sürükleniyor…’ için 14 yanıt

  1. Rasim sen müslüman değisin sen bir laikçisin senin üzerinde islam namazı kılınmaz ve sen mezarın de müslümanlar arasında olmamalı belkı yahudi mezarı sana daha yakışır ve ikiyüzlülük yapma

    Posted by Yağmur | 26 Ekim 2010, 8:22 pm
  2. Yukaridaki yazilari okudum,Allahim insanlar bu kadarmi gerceklere gözleri kapali olarak yasamaktadirlar.Ben ne Yahudiyim ne de Arap ben bir TÜrk’üm.Dinim de Islamdir.Ama Islami kullanarak,Hamas gibi bir terör örgütünü savunmak bir yana,IHH gibi seriat heveslisi orgazitörlerin yarattigi bu Mavi Marmara senaryosu ile ülkemizi nasil bir cikmazin icine sürüklediklerini görmekteyim.Israil önceden uyariyor defalarca izin vermeyecegim bu benim hakkim dedikce birileri sirf provakasyon icin oralara gidiyor.Türkiye’de ki siyasi destekcilerde bunlari biz arkanizdayiz diye pohpohluyorlar.
    Evet 9 kisi öldürüldü.Keske olmasaydi ama artik gözümüzü acalim.Hamas’in kim ve ne oldugunu Israil tarafindan El-Fetih’e karsi kurdurulmus oldugunu unutmayalim.HAMAS yokken Filistin davasi vardi.Türkiye’de bugün Gazze diye hop oturup hop kalkan sözde müslümanlarin hicbirisinin kili bile kipirdamiyordu,Israil’in Filistinlilere saldirilarina karsi.Ne olduda HAMAS ile herkes müslüman oldugunu hatirladi.Keramet HAMAS’ta mi yoksa?
    Irak’ta öldürülenler müslüman degillermiydi,hani Türkiye’deki anli sanli müslümanlar nerdeydiler onlar katledilirken.Caminin icinde yarali müslümanlara ates edilirken bu bizde HAMAS’la müslümanliklarini hatirlayanlar neredeydiler.Yoksa Amerika isin icinde oldugu icin bu bizim müslümanlar agababalarini üzmek istemedilermi?

    saygilarla

    Posted by rasim özkan | 24 Ekim 2010, 9:27 am
  3. Sayın Haskıya,Türkiyedeki çocuklar ifadesi,Yahudiler de dahil tüm çocukları kapsayan bir tanımlamadır.İnancımız başta çocuklar olmak üzere,insanca yaşamak isteyen herkese iyi davranmayı ve hatta zor zamanlarında onlara yardım etmeyi emretmektedir.Olayları daha soğukkanlı bir biçimde değerlendirmeli,önyargısız bir sorgulama yapabilmeliyiz.Türkiyelilik vurgusuna dikkat ederseniz daha sağlıklı bir sonuca ulaşırsınız.

    Posted by AHMET EROL | 4 Haziran 2010, 10:09 am
  4. Özgür tartışma olanağı sağladığınız için,site yönetiminize teşekkür ediyorum.Bir müslüman olarak,tüm insanların sorunlarını dürüstçe ve adil bir biçimde çözümlemesi gerektiğini düşünüyorum.Adil olmayan politikalar,insanı,kurumları ve hatta devletleri çürütür.Son olarak şunu belirtmeliyim,tek taraflı,siyasi,ideolojik angajmanlarla insanların çıkış yolu bulması mümkün değil.

    Posted by AHMET EROL | 4 Haziran 2010, 8:55 am
    • Sayın Ahmet Erol,
      Tek taraflılıktan bahsettiniz! Gazze çocukları dediniz, Türkiye çocukları dediniz! Adalet İsrail çocuklarının da insan olduğunu istemez mi? Onları hesaba katmadınız! Bu hassas konuya dokunmak istememiştim. Son yorumunuz beni mecbur etti!
      Çocuklarına kamuflajlı savaş kıyafeti giydirenler, başına fedayi şeridi takanlar, eline oyuncak kalaşnikov verenler, oniki yaşına basanları savaş kamplarına gönderip ateş çemberlerinden atlatanlar, ‘ıdbah al yahud’ diye bağırtanlar, yahudilerin maymun ve köpek olduğu tekerlemeleriyle üç yaşındaki yarı bebek çocukların beynini yıkayanlar kimdir, sorarım size! Cevap vermenize hiç lüzum yok. Bunun cevabını ben seneler senesi biliyorum.
      Adalet mi istiyorsunuz? Hay hay…öyleyse çocuklardan başlıyalım!

      Posted by Ishak Haskiya | 4 Haziran 2010, 9:34 am
  5. Lütfen okuyun!

    The San Remo Manual on International Law Applicable to Armed Conflicts at Sea.
    Specifically, paragraph 67-68:

    67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:
    (a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;
    (b) engage in belligerent acts on behalf of the enemy;<
    (c) act as auxiliaries to the enemy s armed forces;
    (d) are incorporated into or assist the enemy s intelligence system;
    (e) sail under convoy of enemy warships or military aircraft; or
    (f) otherwise make an effective contribution to the enemy s military action, e.g., by carrying military materials, and it is not feasible for the attacking forces to first place passengers and crew in a place of safety. Unless circumstances do not permit, they are to be given a warning, so that they can re-route, off-load, or take other precautions.

    Posted by Ishak Haskiya | 3 Haziran 2010, 4:53 pm
  6. Sayın Ishak Haskıya,Gazzedeki çocuklar Türkiyedeki çocuklar kadar masumdur.İsrail yönetiminin başarısız polıtikaları,bugün rasyonel düşünme yetisini kaybetmemiş tüm siyaset,strateji uzmanları,yazarlar ve hatta inançlı Yahudiler tarafından eleştirilmektedir.Tarihin,zamanın ruhunu iyi kavramak gerek.Yöneticiler,öldürerek değil,yaşam alanı açarak halklarına hizmet edebilirler.Yahudiler,Siyonizmin öldürücü paranoyasından kurtulmalıdır.

    Posted by AHMET EROL | 3 Haziran 2010, 2:00 pm
    • Sayın Ahmet Erol,
      Şüphesiz!! Yalnız çocuklar değil savaşmıyan herkes, her sivil masumdur. İsrail Gazze cephesini üç yıl sabrettikten sonra, 3-4 bin raket ve havan mermisi yedikten sonra, defalarca Gazzeye ‘yapmayın, etmeyin’ dedikten sonra açtı. Hamasa yalnız İsrail değil hem ABD ve hem de AB ihtar verdi. Anlamak istemediler. Bu konuda iki Türk atasözünü hatırlatayım. Biricisi ‘ben yaptım, sen etme olmaz’, ikincisi de ‘anlayana sivrisinek saz, anlamıyana davul zurna az’
      İsraile rasyonel veya mantıki düşünme yetkisini kaybetmiş demek büyük haksızlıktır. Altmış sene – en azından – Filistin Arapları ile konuşuldu. İsrail içinde yaşıyan bütün Araplara tam demokratik haklar verildi. Mukayese edilirse, onlar her Arap memleketinin vatandaşlarından daha rahat bir hayat sürdürmektedirler. Uzaktan eleştirme dünyanın en kolay ve en ucuz sarfedilen sözleridir. İnançlı Yahudilere gelince, Naturei Kartadan bahsediyorsanız, onların kafası epeyce sislidir. Mantık kullanmadan çok uzaktırlar. Uzun lafın kısası, Araplar ‘biz hepsini istiyoruz’ paranoyasından vazgeçmezlerse İsrailin, ister istemez, savaşmaktan başka bir çaresi yoktur. Umarım ki o günlere varmayalım! Yaşam alanı açmak sulh yaptıktan sonra gelir ama aslında Fatah idaresindeki Filistinliler, bilhassa İsrailin yardımıyla, bölgelerini çok ilerlettiler. Gazze, maalesef, İsrail ile anlaşacağınai zor kullanmayı seçti.
      Siz Siyonizm tabirini aşağılatıcı bir şekilde kullanıyorsunuz ben en yalın halinde Yahudilerin kendi vatanına ve devletine sahip olma hakkıdır diyorum.
      Bu dünyada Yahudiler kadar zamanın ruhunu iyi kavrayan millet yoktur.

      Posted by Ishak Haskiya | 3 Haziran 2010, 5:25 pm
  7. Oray Eğinin yazısı durumu ‘realpolitik’ bakımından tarif etmektedir. Ben de bu zaviyeden yazıyorum.
    1. Fatah başkanı Abu Mazen Gazze ile alakasını çoktan kesmiştir. İsrail ve Mısırın Gazzeyi kapatması onun işine uygundur. Fatah, ABDnin yardımı ile kendini eli silahlı İslamcı rakibi Hamasa kaptırmamak için , yarı polis-yarı asker, milis hazırlamaktadır. İki devlet çözümü muhtemelen yalnız Fatah ve İsrail arasında yapılacak ve Gazze oyun dışı bırakılacaktır.
    2. Bugünden görülebilen durumda Türkiyenin Gazzeye destek vermesi İslamcıların deresine su katmaktadır. Erdoğanın iki amacı, birincisi İslam dünyasının lideri olmak, ikincisi de mümkün olduğu kadar Türkiyede İslamcı oyu toplamaktır.
    3. Mavi Marmara olayının, bağırtı ve gürültü yatışınca, daha açıkça görüleceği ve bu olayın asıl maksadının Erdoğanın, İran ve Suriyenin alkışları arasında, ‘bakın bana, ben nasıl iyi müslümanım, ben ne fedakarlıklar yarattım’ diyerek övüneceği olduğu ortaya çıkacaktır. Ama fedakarlığın en yüksek fiyatını ödeyenler beyni yıkanmış gençler oldu. Yazık demiştim, gene de öyle diyorum!
    4. Beynelmilel Deniz kanununa ne Türkiye ne de İsrail imza atmıştır. Bunu bir tarafa koyalım. Harp halinde olan her devletin, katiyetle bilmemesine rağmen,düşmanına yardım taşıyan her gemiyi, milli sulara girmeden evvel durdurup kontrol etmeye hakkı vardır. Zaten İsrailin bu kontrol hakkından vazgeçmeyeceğini bilenler, hazırlıklı olarak İsraili ‘yukarı tükürsem bıyık, aşağı tükürsem sakal’ komplosuna düşürdüler.
    5. İsrail dışardan ve içerden tenkid ediliyor. Dışardan çabuksu gelen tenkitler sathidir ve yavaş yavaş derinleşerek kabahatın Türkiyede olduğunu görmektedirler. Önümüzdeki günlerde
    bu tutum daha geçerli olacaktır. İçerden gelen tenkitlerin, sosyalist ve komünistlerin hükümet düşürme amaçlı fikirlerini bir tarafa koyarsak, en esas noktası amacı değil, metodu eleştirdiğidir. Bılhassa ellerinde boya tüfekli askerleri iple indirmek
    taktiği eleştirilmektedir. Ayrıca gemideki militanların nasıl delice tepki göstereceğinin hesaplanmamıştır.
    Bu satırlar durumu yüzde yüz anlatamaz. Mısırın tutumunu neden değiştiğini tahlil etmiyorum, ama iki gün evvel bu konuya dokanmıştım. Neden on, onbeş sopanın bir tek askere karşı neden kullanıldığını da ayrı tutuyorum.
    Düğüm, tekrar tekrar dediğim gibi, İslamcıların İsrail devletinin mevcudiyetini kabul etmedikleridir. Bu düğüm çözülmezse Orta Doğuda barış olamaz! İsrail kendini savunma yönünden şaşmayacığını da kabul etmek lazım.
    Erdoğanın tutumu yanlıştır ve bu yoldan Türkiyenin geleceğini düşünerek dönmesi lazımdır, kendi geleceğinin önemi ikinci sırada gelmelidir!

    Posted by Ishak Haskiya | 3 Haziran 2010, 8:37 am
    • Bu sefer durum farklı bu sefer türkün kanı yerdedir onun intikami alınmadan türk halıkn öfkesi dinmez o kanın sahiplerı de ancak gazzenin tamamen kurtuluşule intikam alınacağı düşünüyorlar İranın bir ayaleti gibi olacak Gazzenin kurtuluşu de İsrail için ne büyük kabus olacağını sizin düşünün

      Posted by Esma Aslan | 3 Haziran 2010, 10:06 am
    • Size gelince Ishak bey bu güne kadar olaylara bakış açım hep şu şekildeydi. “Suçlu olan yönetim halkın ne suçu var.” Ama sitedeki tüm yorumlarınızı okuyup analiz ettikten sonra bu düşüncemin değişmesine sebep oldunuz. Demekki siz diğer insanlarında dediği gibi toplum olarak komple acımasız ve katilsiniz. Dünden bu güne İsrail haritasına bir bakın lütfen böyle konuşabildiğinize göre ona hiç bakmadınız sanırım.. Çok sıkı fıkı olduğunuz Amerika veremedimi size alt tarafı istanbul kadar toprağınıda yıllardır masum sivilleri öldürerek zorla sahip olmaya çalışıyorsunuz kana bürünmüş bi avuç toprağa.. Aaa ama veremez vermez nedeninide söyleyeyim orta doğuda çıban başına ihtiyacı var çünkü yoksa kim karıştırıp başlatıcak 3. dünya savaşınıda Amerikada tüm dünyaya kalleşçe eşit olmayan silahlarla saldırıp hakim olacak.
      İsrail Filistine yardım yapmaya o kadar gönüllüyse neden insanlarını öldürüyor sorabilirmiyim size? Zavallı insanlara kendi topraklarında ambargo uyguluyor!!! Bunları normal görüp burda şuursuzca yorumlar yapmanız beni insanlığımdan utandırdı..
      Ben Dünya barışından yanayım, fakat bunu bozanında bozguna uğramasını zevkle izlerim.. En nihayetinde herşey toprak için ama insanoğlu hiç düşünmüyorki biz bu topraklarda sadece misafiriz herkes strateji peşinde bir sürü kirli oyunlar dünyaya hakim olma mücadelesi hepsi boş işler.. Bknz. Sultan Süleyman herşeye sahipti sorarım size şimdi nerde?
      Unutmayalımki Herşey ALLAH’ın bizi bir sallasa ne İsrail kalır ne Amerika nede Türkiye!!!
      Sizin için ve tüm insanlarınız için dua ediyorum umarım doğru yolu bulursunuz çünki ALLAH’ın gazabı insanlarınkine benzemez.. ALLAH hiçbirimizi şaşrıtmasın..

      Posted by Esma | 6 Haziran 2010, 5:41 am
      • Letter to the People of Turkey
        by Dr. Arash Irandoost
        http://www.israelnationalnews.com/Articles/Article.aspx/9530

        Ever since you decided to trade in the Secularism of Ataturk for the Islamism of Erdogan, you also seem to have decided to forego your willingness to coexist with non-Muslims on a peaceful basis. These days all we ever seem to get from you, is video clips of your leader, Prime Minister Erdogan, behaving erradically and barking like a dog that its owner carelessly let off the leash. And if you don’t know that Erdogan’s master lives in Riyadh, then you don’t know very much of what goes on in your own country.
        But your affairs are your own. If you want to let a fanatic in a cheap suit destroy Turkish nationalism in the name of
        Islam, that’s your business.
        But when he gets into business with terrorist organizations that attack, rape and murder our mothers and sisters (Iranian pro democracy women demonstrators), then it becomes our business. And when a country that persecutes its Kurdish, Assyrian and Armenian citizens, treat Iranian refugees like 3rd class citizens and hands them over to IRI thugs at every opportunity, and works tirelessly to appease a criminal regime, she must remember that we will not forget her erroneous way You say you want an international investigation into the flotilla raid? Sure. Right after you allow an international investigation into that minor matter of Armenian genocide that you’ve been ducking for quite a while. As the new “standard bearer” in fighting for human rights, I’m sure you will agree that it’s only fair that Turkey should undergo the same scrutiny it demands for other countries.

        And then we can move on to the more than 10,000 political prisoners in your jails. A number that at times has topped 100,000. An independent investigation could also begin by looking into the torture and murder of political activists such as Engin Ceber. They could meet with representatives of TAYAD, the organization representing the families of prisoners. And they would no doubt be fascinated by the more than 1500 children in your prisoners who are there on “terrorism” charges. Like that 12 year old you arrested in 2008 for singing a Kurdish folk song. So by all means wrap yourselves in the banner of “Human Rights” and it will surely turn it into a noose and strangle you with it.

        In Israel, Arabs are a legally recognized minority. Arabic is taught in schools and used as a legally recognized language. Meanwhile Kurdish identity is all but banned in Turkey and Iranian heritage and nationalism is under attack by the Islamist invaders. Kurdish names, folk songs and even the Kurdish language itself has been repressed. Your regime has actually prosecuted and removed officials for simply incorporating a Kurdish phrase into a greeting. You screech self-righteously about the “Palestinian children”– perhaps we should talk about the hundreds of Kurdish children arrested for throwing stones at protests. Arrested and charged with terrorism. Just more of the thousands of political prisoners of oppressed minorities in your prisons.

        And perhaps next time your dog Erdogan gets up to bark up about human rights and gets through lecturing us on the use of force against Islamic terrorists, shall we discuss how many times you used jets to bomb Kurdish rebels who were lightly armed at best. Including in 2008 when you invaded sovereign Iraqi soil in order to continue your genocide of the Kurdish people in cooperation with criminal mullahs of Iran.

        You talk about stolen land, when your entire country is stolen land, from Cyprus to Istanbul. Your regime is a racist illegitimate entity based on the oppression of the Kurds, the Armenians, the Assyrians, Iranians, and numerous others. You went directly from being Imperialists to Fascists to Islamists, a truly dubious achievement for any nation. Your history is filled with slavery, ethnic cleansing, genocide and invasion. And that’s just in the last century alone. If you had any sanity or shame, you would dig a hole, crawl into it, and hope that no one mentions words like “Minority Rights” or “Territorial Legitimacy” in your presence, instead of trying to use them as a club against Iranians and Israelis (Two nations whose national history predates yours by thousands of years).

        But let us get back to your precious Islamist flotilla, decorated with Turkish flags that used to be more than just red versions of the Saudi flag. That ship you filled up with Muslim Brotherhood members and Islamist radicals bound for Gaza. Over in your wonderful nation of boundless freedom, reporters have been put on trial for even interviewing leaders of terrorist groups. You sentenced the head of a Kurdish party to six months in prison for calling the head of the PKK, Mr. Ocalan, instead of just Ocalan. He joins the more than 800 Kurdish politicians you imprisoned in the last year alone. And after all that you actually have the nerve to pretend to be “outraged” when Israel intercepts your flotilla full of political terrorists?
        ***
        More > http://www.israelnationalnews.com/Articles/Article.aspx/9530

        Posted by kehaber | 6 Haziran 2010, 7:02 am
  8. Oray Eğin sağlıklı sosyo politik analizler yapabilecek yetenek ve öngörüden yoksun bir kişidir.Türkiyediki Yahudiler daha tutarlı düşünen ve insanlığa çıkış yolu sunan yazarlardan yararlanmalı ve barışın tüm ,insanlık için yararlı olacağını bilmeli.Siyonizm en çok Yahudilerin yaşam alanını tehdit eden bir sistem üretmiştir.Paranatıonal bir toplulukla Gazzeyi ve Telavivi barış yoluna çağıran activistlere uluslararsı sularda saldırı düzenlemek siyasi bir patolojidir.İsrail yönetiminin son hahamlık seçimlerine müdahalesine karşılık,Halevayı tercih eden Türkiyeli Yahudiler de Netenyahu hükumetinin tehlikeli gidişine karşı tavır belirlemişlerdir.

    Posted by AHMET EROL | 2 Haziran 2010, 12:38 pm
    • “Sağlıklı sosyo politik analizler yapabilecek yetenek ve öngörüden yoksun kişiler” uzmanlık hakkında kendi kendinize pay çıkarmış görünüyorsunuz.
      Bu şahsi kanınıza karşı birçok kişi tam tersini düşünüyor.
      Onlara baskı uygulamayı öngörmüyorsunuzdur inşallah.

      Posted by kehaber | 2 Haziran 2010, 1:07 pm