>
you're reading...
Antisemitizm

Vakit yazarı A. Dilipak kaygılanıyor: “Ne olacak bu Yahudilerin hali?”

2002 yılından bu yana, Antisemit söylem, radikal islamcı çevrelerde ses duvarını aştı

Karanlık zihniyetlerin radikal islam odaklarında sık rastlanan “yahudi saplantısı” Vakit gazetesinde uzun yıllardır süregelen bir özellik. Ancak Abdurrahman Dilipak’ın, Vakit sütunlarında 9 Temmuz tarihli makalesi aşırılığın da ötesinde, Antisemitlik zirvesine tırmanıyor. Yahudi düşmanlığı edebiyatı sergilenen yazıda mantık çarpıtması ile; “İsrail sadece Filistinliler için değil, Museviler için de bir tehdittir”, şeklinde sözüm ona sonuçlandırması yaparak yazar atlatmaya çalışsa da, görünen köy kılavuz istemiyor. Alıntılar:
“[…] Ne olacak bu Yahudilerin hali? Kudüs’ü, Filistin’i, İsrail’in zulmünden kurtarmanın yanında Yahudilerin Siyonizmden nasıl kurtarılacakları da bir insanlık sorunu olarak önümüzde duruyor.İsrail’in Siyonist yöneticileri ve mankafa Yahudi lobisinin saldırgan militanları dünyanın İsrail’den nefret etmesi için gereken her şeyi büyük bir cesaret, aymazlık ve coşku ile yapıyorlar.[…]”
Yâni bütün sorun Yahudiler…
“[…] Siyonistler, zaten Musevi inancını baskı altına aldılar. Zaten Yahudi halkı siyonizmin elinde tutsak, şimdi tüm dünya Yahudileri için yeni bir felaketin kapısını aralamak için var güçleri ile çalışıyorlar..
Eğer aklı başındaki Yahudiler kendi halkları, ırkları ve dinleri adına yeni bir tarihi trajediyi önlemek istiyorlarsa, ellerini çabuk tutmak zorundalar.[…]”
Böyle bir uyarıyı kaleme alırken yazar hiciv yapmıyor, en derin antisemit duygularından yola çıkarak, “içtenlik”le iknaya çalışıyor.
“[…] Siyonistlerin yalanlarına artık insaf sahibi Yahudiler bile inanmıyor. “Anti Semitizm” kalkanı da artık Siyonistler için arkasına saklanacakları bir siper olma özelliği taşımıyor.[…] Bundan sonra İsrail’den kaçış hızlanacaktır. “Kim gerçek Yahudi?” tartışması önümüzdeki dönemde daha çok konuşulacak. O kadar çok Yahudi var ki… “13 Kabile” sadece kitaplarda kaldı. Amerikan, İngiliz, İspanyol, Alman, Arap, Türk, Kürt, Rus, Selanik, Fransız, Hadramud, İran, Selanik Yahudisi var.. Siyonistler ayrı bir alem. Rabbiler de öyle. O kadar çok mezhep ve tarikat var ki.. Kimsenin de diğerine güveni yok.[…] Musevilik en büyük darbeyi Siyonistlerden yedi..
İsrail halkı dinden uzaklaştı.. Siyonizm ölümcül bir ideolojidir. Zehri dermanında gizlidir. İsrail yönetimi, Filistin halkının geleceğini bir kenara bırakıp önce kendi geleceğini konuşsun.. İsrail artık ancak yok oluşunu geciktirebilir.[…] Türkiye’de Kemalist, ulusalcı solun, Ergenekon’un başına gelenler, Siyonistlerin de başına gelecek. Aslında her ikisi de aynı damardan besleniyor.. Derin gerçek ortaya çıktı ve yalan rüzgarı bitti. İsrail sadece Filistinliler için değil, Museviler için de bir tehdittir.[…]”
İsrail’in “Yok Oluşunu” dile dolamak, Soykırım teorisyenliği taslamak ve bir toplumun yok olmasını özlemek, çarpık zihniyetlerin ürünüdür. Avrupa 1930 yıllarda bu tür teorilerle kin ve vahşet uçurumlarına yöneltildi.

Reklamlar

Tartışma

12 thoughts on “Vakit yazarı A. Dilipak kaygılanıyor: “Ne olacak bu Yahudilerin hali?”

  1. Yahudiliğin, siyonizmin, ırkçılığın tarifi İsrail düşmanlarının tekel hakkı olmuş galiba! Ben bu lafları 1948de de duydum, 1956da!
    Kulak asmadım….gene de kulak asmıyorum.

    Posted by Ishak Haskiya | 25 Temmuz 2010, 8:27 am
  2. Sayın Akyol ve sayın Kehaberciler, yukarıda bahsettiğim denemeyi kendim yaptım ve size sunuyorum. Kolay gelsin:

    “[…] Ne olacak bu Türklerin hali? Diyarbakır’ı, Kürdistan’ı, Türkiye’nin zulmünden kurtarmanın yanında Türklerin Türk milliyetçiliğindenden nasıl kurtarılacakları da bir insanlık sorunu olarak önümüzde duruyor. Türkiye’nin milliyetçi yöneticileri ve mankafa Türk lobisinin saldırgan militanları dünyanın Türkiye’den nefret etmesi için gereken her şeyi büyük bir cesaret, aymazlık ve coşku ile yapıyorlar.[…]“

    Eğer aklı başındaki Türkler kendi halkları, ırkları ve dinleri adına yeni bir tarihi trajediyi önlemek istiyorlarsa, ellerini çabuk tutmak zorundalar.[…]“

    Türk milliyetçiliğinin yalanlarına artık insaf sahibi Türkler bile inanmıyor. “Türk düşmanlığı” kalkanı da artık Türk milliyetçıleri için arkasına saklanacakları bir siper olma özelliği taşımıyor.[…]
    Bundan sonra Türkiye’den kaçış hızlanacaktır. “Kim gerçek Türk?” tartışması önümüzdeki dönemde daha çok konuşulacak. O kadar çok Türk var ki… “Oğuzlar” sadece kitaplarda kaldı.
    […] Türkler ayrı bir alem. İmamlar da öyle. O kadar çok mezhep ve tarikat var ki.. Kimsenin de diğerine güveni yok.[…] Türklük en büyük darbeyi Türk milliyetçiliğinden yedi..[…]
    Türk milliyetçiliği ölümcül bir ideolojidir. Zehri dermanında gizlidir. Türkiye yönetimi, Kürt halkının geleceğini bir kenara bırakıp önce kendi geleceğini konuşsun. Türkiye artık ancak yok oluşunu geciktirebilir.[…] Derin gerçek ortaya çıktı ve yalan rüzgarı bitti. Türkiye sadece Kürtler için değil, Türkler için de bir tehdittir.[…]“

    Posted by tanyeri | 10 Temmuz 2010, 1:10 pm
  3. Sayın Akyol,

    Ben herkese belirli bir sınıra kadar kendi diliyle cevap verme taraftarıyım. Muhterem Dilipak Bey’in yazısında kullandığı dilinin altından çıkan zehirli baklanın bir aynaya çarparak kendi bahçesine dönecebileceğini bilmesi lazım.
    Siz ise, kullandığınız ahlak diline layıksınız. Ahlak konusundaki görüşlerinize katılıyorum. Size sorduğum soru da bu konuyla ilgili idi. Yazık ki görmezden geldiniz. Yoksa paylaştığımız bir fikri o kadar uzatmanıza gerek yoktu.
    Ama ben sizin sorunuzu görmezden gelmeyeceğim: Antisemizime sadece ucu bana dokunduğundan değil, ırkçı ve insanlık dışı bir görüş olduğu için, yani evrensel adalet ve ahlak gerekçeleriyle karşıyım. Ancak bu ahlak ve adaleti sizden de talep ediyorum.
    Siz bir taraftan “Israil’i ve Israil’in politikalarini elestirmek, Yahudilerin varligina karsi cikmak, onlari yok etmeye calismak, var olma ve ozgurce yasama haklarini inkar etmek demek degildir.” diyorsunuz. Tamam. Güzel. Katılıyorum.
    Ama diğer taraftan “Siyonizm ölümcül bir ideolojidir. Zehri dermanında gizlidir.” gibi sözlerle Yahudilere bahsettiğiniz hakları çok gören bir yazıyı meşru ve haklı bir eleştiri diye niteleyerek alkışlıyorsunuz. Siyonizmi eleştirmekle antisemitizmi birbirine karıştıran ben miyim burada, yoksa siz mi?
    Tekrar kendinizi sınamanızı öneriyorum: Önce söz konusu yazının tümünü elinize alıp her yerinde “İsrail” kelimesini “Türkiye”, “Siyonizm”i “Türk milliyetçiliği”, “Filistinliler” kelimesini de “Kürtler” olarak değiştirin ve tekrar okuyun. Sonra yazının ve yazarın Türk düşmanlığı yapıp yapmadığına kendiniz karar verin ve antisemitizm konusunu bu ışığın altında değerlendirin. Eğer ahlak ve adalet kurallarınız evrensel ise sanırım ki cevabınıza gerek bile yok.

    Posted by tanyeri | 10 Temmuz 2010, 12:43 pm
  4. Bu Dünyada hepımız yaşıyoruz tüm dünyayı tehdit eden silah tuccarı ve israfta sınır tanımayan ABD yahudileri yalnız günümüz insanı değil tüm insanlığın geleceğını de tehdit edıyor eğer dünyanın her hangi bir yerınde bir savaş kıvılcımı çıksa tüm dünyayı saracak bir savaş ateşı yahudiler de kavurup yok edecek Ey aklıbaşında olan İnsan bu tehlikeyı ne zaman fark edeceksınız? ABD,yı yahudi lobileri yönlendırıyor ve yahudilerin çıkarlarını de İsrail koruyor ikisi de dünya barışı için ve düya geleceği için tehdittir nıye anlamıyorsunuz?

    Posted by akıl | 10 Temmuz 2010, 8:07 am
  5. Tanyeri bey/hanim,

    Diger agalar, beyler…

    Bakiniz… Ilk once, insanin tutarli olmasi gerekir. Ahlakli olmasi gerekir… Dusmanimdir, ama ahlaklidir; basimin uzerinde yeri var. Dostumdur, ama ahlaksizdir; oyle dost olmaz olsun… Anti-semitizm neden yanlistir, neden ahlaksizdir? Cunku adaletsiz bir tutumdur, bireysel orneklerden ve belki de bireysel hatalardan yola cikip bir toplumu, bir milleti toptan mahkum eden bir anlayistir. Simdi ben size soruyorum: siz anti-semitizm’e adalet duygusu sebebiyle (ahlaki gerekcelerle, prensip olarak) mi karsisiniz, yoksa ucu size dokunuyor diye mi karsisiniz? Eger prensip olarak karsi iseniz, Tanyeri beyin/hanimin Turk milleti ile ilgili olarak boyle konusmamasi lazim. “Kendi milletinin dokturdugu ve doktugu kanlar” ne demek? Demek ki, siyonistlerle ilgili en hakli ve mesru elestirileri yapanlar “anti-semit”, ama baska bir millet hakkinda, toptan, “dokturdugu ve doktugu kanlar” seklinde yorum yapmak serbest ve mesru… Kaldi ki, hatirlatmak isterim, toptan “Turk milleti” deyince, “Turk milleti”nin tarihinden bahsettiginizde o tarihin icinde II. Bayazid da vardir. Toptanciliginizin uzandigi yerleri hatirlatmak icin soyluyorum…

    Eger derdiniz ahlak ise, bu ahlaki bir tutum mudur? Ahlak diye bir derdiniz yoksa, onu da bilelim…

    Ahlaki zeminini kaybeden milletler de, ulkeler de zevale mahkumdurlar. Bunun alternatifi ve istisnasi yoktur. Zulmun payidar olmasi mumkun degildir, tarihte gorulmemistir, zalimler kendi hinc ve kinlerinin denizinde bogulmuslardir. Adil olanlar, hakki gozetenler, durust olanlar, ahlaki durusundan taviz vermeyenler –hangi dinden, hangi irktan, hangi ideolojiden olurlarsa olsunlar– uzun vadede ayakta kalabilmislerdir. Turk milleti bu hasletleri kaybederse, Turk milliyetciligi ahlaki olmayan bir zemin uzerine bina yapmaya kalkarsa, Turk milleti de kaybetmeye mahkumdur. Bu bir tarafgirlik konusu degildir, yani Yahudi milliyetciligi (Siyonizm) kotudur de, Turk milliyetciligi iyidir gibi birsey soylemiyorum. Kotu kotudur, kimin kotulugu olursa olsun… Her milletten, her topluluktan iyiler de vardir, kotuler de vardir. Onun icin, herhangi bir millet, herhangi bir topluluk hakkinda toptan yargilayici ifadeler ahlaki degildir.

    Israil, bana gore varligini ancak ahlaki bir mesruluk temelinde surdurebilir. Guce dayali, vurmaya-kirmaya dayali yaklasimlar yuceltildigi zaman, Israil’in varligi ancak uluslararasi belli iktidar kombinasyonlarina bagli ve bagimli hale gelir. Ben sadece fotograf cekiyor ve sunu soyluyorum: Israil, kismen ABD haric, dunyanin geri kalan –neredeyse butun– milletleri nezdinde ahlaki mesruiyetini kaybetmistir. ABD’de de enteresan gelismeler olmaktadir. Ben size, mesela Peter Beinart’in gecenlerde yazdiklarini hatirlatmak isterim, okuyunuz. Israil ve Siyonizm acisindan “disaridan” degil “iceriden” birisi olan ABDli Yahudi Beinart, cok yakinlarda ortaya ciddi bir tez atti. Dediklerini ozetleyeyim: “dunya degisiyor, ABD de (hem toplumuyla hem de devletiyle) degisiyor. Yahudiler-siyonizm bu degisimin farkinda degiller ve onumuzdeki donemde Amerika’nin dunyaya-olaylara bakisi ile Yahudilerin-Siyonistlerin bakisi arasindaki makasin ciddi sekilde acilmasi riski mevcuttur.”

    Ya da, bugunku Haaretz’de Zeev Sternhell’in yazisi var (A Society Falling Apart), Israil toplumunun gittikce parcalandigini, birbiriyle alakasiz kompartmanlara ayrildigini ve Israil toplumunun “ahlaki bir kriz” (“a moral crisis”) yasadigini soyluyor.

    Yani, bu konular bagirip cagirarak, “asariz keseriz” diyerek olmuyor. Hallolmuyor. Israil toplumu kriz yasiyor da Turkiye’de hersey gulluk gulistanlik falan da demiyorum. Benzer kafalar, benzer problemlere yol aciyor. Dogrusu, takim fanatizmi benzeri bir uslup degil, adaleti, hakki, basireti, sagduyuyu hakim kilmaya calismaktir.

    Bunlara dikkat etmeyen bir Israil’in, gun gelip dunyadaki guc dengeleri kendisini korumaz hale gelince (gelmez zannetmeyin, o da gelir!), ne hallere dusecegini de hesaplamayi unutmayin. Bu yazdiklarimi tehdit olarak algilamayin, ben kimseyi tehdit etmiyorum, ama guvenligini ancak etrafini korkutarak saglayacagini zannedenin kacinilmaz sonu budur.

    Bu arada, Israil’i ve Israil’in politikalarini elestirmek, Yahudilerin varligina karsi cikmak, onlari yok etmeye calismak, var olma ve ozgurce yasama haklarini inkar etmek demek degildir. Lutfen artik bu ikisini mutemadiyen karistirarak siyonizm propagandasi yapmayi birakiniz. Insanlar artik bu tur seylerden biktilar, inanmiyorlar, vaktinizi ve enerjinizi bunlara sarfetmek yerine aklinizi basiniza toplayiniz. Insan olunuz, adil insan olunuz, makul insan olunuz, basiretli/sagduyulu insan olunuz. O zaman, dunyanin siyasi dengeleri ne olursa olsun, insanlik onur ve vicdani sizi korur.

    Saygilarimla.

    Izzet Akyol/Istanbul

    Posted by Izzet Akyol | 9 Temmuz 2010, 8:56 pm
  6. Ne olacak bu dünyanın halı?
    ABD Rusya ve bazı batlı devletlerin elinde ki nukleer silahlar tüm dünyayı tehdit etmektedir bunlar denizde ki balıkları avlamak, sinekleri yok etmek için değil bunların imhası insan için ve çevre için bir tehdittir ayrıca disiplinsizce yapılan sara gazların salınımı yakın gelecekte iklimsel tehlike ve tarım ve insanın soyunun yaşamı için büyük tehlikedir kafirler için ahiret azabnı ise daha alöaltıcı ve kalıcıdır ama günün kurtarmaktan başka gayeleri olmayan çoğu insan anlamıyor inanmıyor

    Posted by akıl | 9 Temmuz 2010, 8:38 pm
  7. Sayın İzzet Akyol,

    Herşey gibi tabii ki siyonizm de eleştirilebilir. Bu eleştirme haklı veya haksız olabilir. Ancak ne yazık ki özellikle Türkiye’de siyonizm eleştirisinin altında genellikle Yahudi düşmanlığı yatmaktadır. Söz konusu makale bunun canlı bir örneğidir. Dilipak’ın ne demek istediğini daha iyi anlayabilmeniz için müsadenizle yazıdan bir alıntı yapacağım. Yalnız küçük bir değişiklikle:
    “Türk milliyetçiliği ölümcül bir ideolojidir. Zehri dermanında gizlidir. Türkiye yönetimi, Kürt halkının geleceğini bir kenara bırakıp önce kendi geleceğini konuşsun. Türkiye artık ancak yok oluşunu geciktirebilir.”
    Şimdi düşünelim. Böyle bir şey yazan biri Türk milliyetçiliğini eleştirip bu ideolojinin Türkler icin de huzur ve güvenlik getirmedigini mi ifade etmiş olur? Yoksa yazdığının altında Türk düşmanlığı mı vardır?
    Siz karar verin.

    Posted by tanyeri | 9 Temmuz 2010, 7:35 pm
  8. Diliyak, pardon, Dilipak efendinin anlayamadığı bir şey var. Biz Yahudiler tarihi ülkemize burada kalmak için döndük. Bizimle barış içinde yaşamak isteyen varsa buyursun, kapımız açık. Bizi yok etmek isteyenlerin sonu ise Şeyh Ahmed Yasin’in sonundan farklı olmaz.
    Hem Diligak, pardon, Dilipak efendi İsrail ve Yahudilerle uğraşacağına kendi ülkesinin topraklarını kendi milletinin döktürdüğü ve döktüğü kanlardan temizlemek için çalışsa belki vatanına daha yararlı olur. Haydi Dilikak, pardon, Dilipak Efendi, işbaşına. Erzurum,dan Diyarbakır’a. Temizliğe şimdi başlarsan belki de ömrün yeter.

    Posted by tanyeri | 9 Temmuz 2010, 5:08 pm
    • Yaratan Eabbimiz “Zalimlere meyl etmeyin” diyor ve kim zalimlere avukatlık yaparsa muhakkak ki o da zalimlardandır ve o de zalimlele beraber ebedi cehennemde cayır cayır yanacak! haksız yere insan jkanını akıtmak, günahsiz çocukları gıdasız susuz ilaçsız bırakmak zulüm değilse zulüm nedir?

      Posted by akıl | 9 Temmuz 2010, 8:18 pm
  9. Merhaba,

    Anti-semitizm kinanmasi gereken bir durustur, kabul. Bu acidan sizinle tamamen hemfikirim. Ancak, sekuler ve milliyetci bir ideoloji olarak “Siyonizm” baska birseydir, Yahudilik baska bir seydir. Insanlarin dogustan getirdigi herhangi bir ozelligi sebebiyle elestirilmesi ve kinanmasi, hele hele dusmanliga maruz kalmasi en azindan ayiptir. Ancak Siyonizm tabii ki elestirilebilir. Benim gordugum, A. Dilipak yukaridaki yazisinda Siyonizm’i elestirmis ve bu ideolojinin Yahudiler icin de huzur ve guvenlik getirmedigini ifade etmistir. Siyonizm, tipki diger milliyetci ideolojiler gibi bir ideolojidir ve elestirilerden muaf olmasini gerektirecek bir imtiyazi yoktur. Siyonizm elestirisini hemen anti-semit diye adlandirarak hem haksizlik yaptiginizi, hem de hakli oldugunuz noktalardaki mesruiyetinizi de zedelediginizi dusunuyorum. Makul ve mesru elestirilere karsi hazimsizlik, buna hemen bir kulp bulma endisesi size bir fayda temin etmez. Tam tersine, bu elestiriye kapali olma hali, hakli-haksiz butun elestirileri ayni sepete koyup karsi koyma tavri, gercekten cok hakli oldugunuz bir noktada sizi desteksiz birakabilir. Makul ve adil olunuz, sagduyulu ve hazimli davraniniz.
    Saygilarimla.
    Izzet Istanbul

    KeHaber Notu: İsrail’in “Yok Oluşunu” dile dolamak, Soykırım teorisyenliği taslamak ve bir toplumun yok olmasını özlemek, çarpık zihniyetlerin ürünüdür. Avrupa 1930 yıllarda bu tür teorilerle kin ve vahşet uçurumlarına yöneltildi.

    Posted by Izzet Akyol | 9 Temmuz 2010, 4:14 pm

Yorumunuz

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

RSS Hertür Kültür

  • Hırsızlar kasayı balkondan atıp kaçtı 23 Eylül 2017
  • Köpeğe çarpmamak için yoldan çıktılar, bir kişi öldü 23 Eylül 2017
  • Bakanlıklara atamalar Resmi Gazete'de 23 Eylül 2017
  • 11 liralık yemek öğrenciye 25 lira 23 Eylül 2017
  • FETÖ'cü polis Hanefi Avcı'ya kefil olmuş 23 Eylül 2017
  • İşte Ahmet Hakan'ın Miss Turkey birincisi 23 Eylül 2017
  • Erdoğan: Kararlarımızı açıkladıktan sonra ne olacağını görmüş oluruz 22 Eylül 2017

Stats