>
you're reading...
Gazeteport

İstanbul 2. Bölge adayı Mari Gormezano: “Gayrimüslim olduğum için devlet memuru olamadım”

Mari Gormezano seçilirse, 76 yıl önce TBMM’ye giren Yahudi Bediş Morova’dan sonra ikinci isim olacak

Şapka devrimi sırasında Atatürk’e özel kasketler yapan Yahudi kökenli Adolf Loker’in torunu, CHP’den milletvekili aday adayı oldu. Mari Gormezano “Dedemden aldığım Atatürkçülük mirasını TBMM’ye taşımak istiyorum” dedi.
İstanbul 2. Bölge adayı olan Gormezano, seçilmesi halinde, 76 yıl aradan sonra TBMM’ye girecek ikinci Türk Yahudi kadını olacak. Gormezano, GazetePort’a yaptığı açıklamada ‘’ Marmara Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu mezunuyum. Yerim Atatürk’ün kurduğu CHP’dir’’, dedi ve şunları söyledi:
“[…] Gayrimüslim olduğum için devlet memuru olamadım. TRT sınavını kazandım, ama mülakatta kaybettim’’ diyen Gormezano, “İyi bir Büyükadalı’yım. Ada Gönüllüleri Derneği’nin kurucu üyesiyim” diye konuştu.
Başbakan Erdoğan’ın ‘One Minute’’ çıkışı sonrası İsrail ile ilişkilerin kötü bir dönemine girdiğini belirten Gormezano, ‘”Halklar arasında yaşanmayan bu anlaşmazlığın, politik olarak CHP iktidarında düzeleceğine inanıyorum.[…] Ben önce Türküm. Eğer seçilirsem, 1935’de İsmet İnönü’nün tavsiyesi ile Meclis’e ilk giren Musevi cemaatinden ilk kadın milletvekili Bediş Morova’dan 76 yıl sonra, Yahudi bir Türk kadını olarak TBMM’de yer alırım. Bu bana büyük gurur veriyor’’, dedi.

Reklamlar

Tartışma

10 thoughts on “İstanbul 2. Bölge adayı Mari Gormezano: “Gayrimüslim olduğum için devlet memuru olamadım”

  1. Sırf ben değil, birçok kisinin umudu oldunuz ve gercekten cesaret verdiniz. Keske herkes sizin gibi cesur olabilse. Gönül isterdi ki daha yüksek bir sıralamadan listede olun ama 2015te ilk beste olacağınızdan eminim. İyi şanslar 🙂

    Posted by Lara C. | 27 Nisan 2011, 11:07 pm
  2. Lara, sana cesaret kazandırmak beni ne kadar mutlu etti, sana anlatamam.Mark bey, uyarınızı dikkate alarak bir web sayfası hazırlatıyorum, Mehmet bey bizleri ne kadar iyi tanımladınız, sadece dinimiz farklı, gerçekten çok iyi anlattınız. Teşvik ve takdirleriniz için hepinize teşekkür ediyorum. Elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağım.

    Posted by marisa gormezano(erikman) | 25 Nisan 2011, 10:01 pm
  3. Gayrimüslim azınlıklar yıllardır Türkiyede gâvur olarak nitelendirildigi için onların Türklük duyguları nice Türk’ten daha fazladır, bu memlekette Dogan büyüyen ve burayı seven buraya bağlı kimse yabancı değildir ki. Bu zihniyeti değiştirmemiz lazım. Atatürke küfreden Turk mü yoksa Atatürkü seven onun yolundan giden Ermeni mı daha Turktur. Dini azınlıkların din haric bır farkı yok ki. Mari hanım da Turk, sadece geniş toplumun dinine mensup değil. Ben Mari hanımı cok sevdim şimdiden, inşallah cok başarılı olur, bazi imkansizliklari basarir ve ben de onun yolundan giderim, kendisinin yolu açık olsun 🙂 basarılar diliyorum

    Posted by Lara C. | 23 Nisan 2011, 11:22 pm
  4. Mari hanım sizleri tanımıyorum.ama sizin soyadınız da tanıdığım bir erkek vardı.Yahudi kökenli Türktü. Ama ben Türküm diyenden fazla Türklük duyguları vardı. İnşallah sizlerde bu duygulardasınız. Türkiyede taş üstüne taş koymak kim ki istiyorsa yolu açık olsun. Sizinde yolunuz açık olsun

    Posted by Mehmet | 22 Nisan 2011, 8:22 am
  5. Mari Hanım,
    Öncelikle başarılar dilerim.
    Aziz Bey gibi birçok seçmen sizi daha yakından tanımak istemektedir/isteyecektir. İnternette adınızla arama yapıldığında en azından bir özgeçmişinizin bulunduğu sayfa bulabilmeliler diye düşünüyorum. Kendiniz için hızla bir kartvizit web sayfası da hazırlatabilirsiniz.
    Çok önemli ve acil olduğunu düşündüğümden tavsiyede bulunmak istedim. İyi çalışmalar.

    Posted by Mark M. | 14 Nisan 2011, 12:52 pm
  6. Mari Hanım, inşallah seçilirsiniz, mecliste dini azınlıkların temsilinin artışı Türkiye demokrasisinin de artışında olumlu bir etki yaratacaktır. Keşke herkes çekinmeden sizin gibi “Benim yerim Atatürk’ün kurduğu CHP’dir” diyebilse. Ülkemizin ilerlemesi için gitmemiz gereken yol Atatürk’ün yoludur. İlerideki seçimlerde dini azınlıklardan daha da fazla aday bekliyorum. Türkiye’nin imajı için de çok önemli. CHP’nin kazanması Türkiye için çok hayırlı olur ancak; bu seçimlerde zor gibi. Halk henüz çok bilinçsiz. Ben de 2019 yılında yaşım tuttuğu zaman aday adayı olmayı düşünüyorum. Sizin gibiler oldukça bu cumhuriyet yaşamaya devam edecektir, halkımızı çok iyi temsil edeceğinizden eminim. Başarılar..

    Posted by Lara C. | 10 Nisan 2011, 11:02 pm
  7. Aziz bey, benimle ilgili ke haberde çıkmış olan daha önceki haberin altına , kim olduğuma dair bilgi yazmıştım. Türkiye cumhuriyeti vatandaşlar topluluğudur. Ümmetler yada azınlıklar değil. Canım Anadolu. Göreceksiniz, CHP nin seçimleri kazanmasıyla birlikte Türkiye Cumhuriyetine yapıştırılmaya çalışılan ayrımcılık tohumları yok olacak. Bizlere güvenin ve Türkiye’nin her bölgesinde CHP ye oy verilmesi için çaba gösterin. Bu son fırsatınız olabilir. Oyunuzu doğru kullanmazsanız bir dahakine oy verme şansınız bile kalmayabilir.

    Posted by marisa gormezano(erikman) | 9 Nisan 2011, 11:30 am
    • birdahaki sefere oy verme şansı kalmaz ne demek!!böyle panik ve korku üreterek değıl,proje ve katkılarınızı anlatın.ondan sonra vatabdaştan oy isteyin.sizinki klasık chp zihniyeti..

      Posted by mehmet aydın | 22 Nisan 2011, 10:05 am
  8. Sayın Mari Gormezano’yu “dedesinden” vede “Büyükadalı” olarak
    tanıyoruz.Şahsen Dedesini tanımam vede Büyükadalı değilim.

    Acaba, ailesinin KİM(ler) olduğunu yani Anne-Babası ve varsa Kardeşleri hakkında bilgiden yoksunum.

    Kendini daha etraflıca tanıtmasını beklerdim.Havandan mı OY bekler???
    Bir de, kısmetse “Milletvekili” seçilirse, DİNİ AZINLIKLARIN, Devlet
    Memuru olmaları için çaba sarfedecek mi????

    Posted by Aziz PiNASSi | 8 Nisan 2011, 3:43 pm